Robles Ponce, Frida (2024) A gyász koreografálása, avagy az öröm koreopolitikája : Cion: A Requiem of Ravel’s Bolerojának értelmezési kísérlete. TÁNC ÉS NEVELÉS / DANCE AND EDUCATION, 5 (1). pp. 153-161. ISSN 2732-1002
|
Text
15065-Cikk szövege-64934-5-10-20240529.pdf - Published Version Download (205kB) | Preview |
Abstract
Jelen írás André Lepecki choreopolicing és choreopolitics fogalmaira támaszkodva tesz kísérletet a táncmozgás értelmezésére politikai kontextusban. Az előadás, amelyről konkrétran szó lesz, a dél-afrikai Vuyani Dance Company produkciója, Cion: A Requiem of Ravel’s Bolero címmel került bemutatásra, a koreográfus Gregory Maqoma. A szereplők – a Soweto Gospel Choir és egy tehetséges beatboxművész – ezúttal egy történeti tabló táncosai, akik Dél-Afrika történelméből mutattak be érzékletes metszeteket. A gyarmatosítás, az evangelizáció, az apartheid, és persze a felszabadulásért vívott közdelem egy-egy fejezetet kapott az előadásban. A mozgó- táncoló testek kifejező ereje, s a delíriumos zene hangzásvilága biztosította a jelenlét élményét, tette átélhetővé a közönség számára az előadást.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kortárs tánc, Dél-Afrika, történelem, ellentörténelem, trauma, em-lékezet |
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában > PN1560-1590 The Performing Arts / előadóművészet (tánc) |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 14 Jun 2024 07:24 |
Last Modified: | 14 Jun 2024 07:24 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/197378 |
Actions (login required)
Edit Item |