Török, Anna and Malota, Erzsébet (2021) Femvertising - A nők társadalmi szerepének megerősödése és a reklámokkal való kapcsolata. JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA, 10 (2). pp. 103-117. ISSN 0209-584X
|
Text
JelKep_2021_2__Torok_Anna__Malota_Erzsebet.pdf - Published Version Download (401kB) | Preview |
Abstract
A nők társadalmi szerepének megerősödése (female empowerment) egyre hangsúlyosabb szerepet kap a reklámokban. Az ilyen típusú, a nemi sztereotípiákat megkérdőjelző reklámozást femvertising-nek (female empowerment advertising) hívjuk. Tanulmányunk a nőkkel kapcsolatos társadalmi elvárásokat, a reklámokban megjelenő női sztereotípiákkal és a femvertisinggel kapcsolatos attitűdöket vizsgálja magyar nők körében, 10 félig strukturált mélyinterjú elemzésével. Vajon a nőknek jelenleg milyen társadalmi elvárásoknak kell megfelelniük Magyarországon? Milyen sztereotípiákat látnak mintaként a reklámokban és ez milyen hatással van rájuk? Hogyan valósulhat meg mindezek ellenére a nők társadalmi szerepének megerősödése? Eredményeink azt mutatják, hogy a családalapítás, a karrier és a gyönyörű külső együttes megvalósítása nyomásként nehezedik a nőkre.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | femvertising, a nők társadalmi szerepének megerősödése, reklám, sztereotípiák |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HE Transportation and Communications / Szállítás, hírközlés > HE2 Communications / hírközlés H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás H Social Sciences / társadalomtudományok > HQ The family. Marriage. Woman / család, házasság, nőpolitika Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 18 Jun 2024 08:32 |
Last Modified: | 18 Jun 2024 08:32 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/197739 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |