Velics, Gabriella (2022) Digitális közösségépítés és élményteremtés az egyetemi távolléti oktatás időszakában. JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA, 11 (1). pp. 75-90. ISSN 0209-584X
|
Text
JelKep_2022_1__Velics_Gabriella.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
Az egyetemi életszakasz tipikus jellemzője az intenzív személyes közösségi részvétel. Az órákon való együttlét mellett a szabadidős programokon való részvétel és találkozások a hallgatótársakkal, oktatókkal az egyetemi évek meghatározó élményanyagát nyújtják. A járványhelyzet miatt elrendelt távolléti oktatás során a hallgatók világszerte nehezen élték meg ezen alkalmak hiányát. A közösségi kapcsolatok fenntartása mind az egyetem dolgozói, mind a hallgatók részéről sajátos erőfeszítéseket kívánt. A tanulmány a nemzetközi (USA, Kína) példákon túl az ELTE PPK szombathelyi hallgatóival megvalósult kezdeményezést mutatja be. A közösségszervezés BA szakos hallgatók Közösségszerelő Műhely címen olyan programsorozat megvalósításába kezdtek, mely egyaránt szolgálta a pályára való felkészülést, és a hallgatói-oktatói közösség együtt tartását és megerősítését a digitális oktatás időszakában.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | digitális közösség, online társas interakciók, cselekvés általi tanulás, COVID-19 |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM3 Subsystems of global societies / társadalmi alrendszerek L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 18 Jun 2024 13:08 |
Last Modified: | 18 Jun 2024 13:08 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/197774 |
Actions (login required)
Edit Item |