Horváth, Evelin (2022) Antropomorf virtuális influencerek részvétele öt ismert társadalmi mozgalomban. JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA, 11 (3). pp. 21-40. ISSN 0209-584X
|
Text
JelKep_2022_3__Horvath_Evelin.pdf - Published Version Download (619kB) | Preview |
Abstract
CGI-technológiával (számítógépes grafikával) készült antropomorf (emberszerű) virtuális karaktereket ma már nem kizárólag számítógépes játékokban láthatunk, hanem virtuális közösségimédia-influencerekként is, akik különböző társadalmi-politikai célú mozgalmak élére állítva üzeneteket közvetíthetnek a követői bázisuk felé, amelynek tagjai olykor paraszociális interakcióba lépnek a karakterrel. A jelen tanulmány öt olyan esetet vizsgál, amelyekben egy virtuális influencer összefüggésbe került valamely társadalmi-politikai célú mozgalommal: politikai nézetek befolyásolása; afroamerikai modellek jogai; #metoo kampány; járványmegelőzés; elektromos cigaterrahasználat. Az elemzett kampányokban megjelenő antropomorf virtuális influencerek többségére jellemző, hogy külső és belső karakterisztikájuk egyaránt kidolgozott, emberi jelleget ölt. A paraszociális interakció végbemenetele minden megvalósult kampány esetén beazonosítható.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | társadalmi mozgalom, virtuális influencer, virtuális karakter, hitelesség, antropomorfizmus |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás > HM5 Social psychology / szociálpszichológia Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 18 Jun 2024 14:13 |
Last Modified: | 18 Jun 2024 14:13 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/197795 |
Actions (login required)
Edit Item |