Tessényi, Judit and Katona, Norbert (2024) Magánklinikákkal kapcsolatos asszociációk összegzése memetikai észlelési térkép segítségével = Summarizing Associations related to Private Clinics Using a Memetic Perception Map. RECREATION : A KÖZÉP-KELET-EURÓPAI REKREÁCIÓS TÁRSASÁG TUDOMÁNYOS MAGAZINJA, 14 (1). pp. 29-32. ISSN 2064-4981 (nyomtatott); 3003-9509 (elektronikus)
|
Text
Recreation 2024-1-Lelki egészség rovat.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (456kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány fókuszában a márkaasszociációk és az egészségügyi intézmények neveivel kapcsolatos fogyasztói attitűdök feltérképezése áll. A vizsgálat kiinduló kutatási kérdése az egészségügyi intézményekkel kapcsolatos márkanév-asszociációk, fogalmi térképek feltérképezését és elemzését célozza, a fogyasztói percepciók és attitűdök jobb megértése céljából. A vizsgálat során kvalitatív fókuszcsoporttechnikát használtunk a márkaasszociációk fogalmi térképeinek létrehozásához, amelyeket azután összesítettünk és kategorizáltunk. Az elsősorban pozitív asszociációkra és a pozitív márkajellemzők erősítésére vonatkozó márkaépítési követelmények beigazolódtak. Az eredmények alapján gyakorlati javaslatként megfogalmazható, hogy az intézményeknek érdemes fenntartani és továbbfejleszteniük márkaépítő tevékenységeiket, különös figyelmet fordítva a könnyen replikálható és a márka pozitív asszociációit erősítő mémekre. A további vizsgálati területek közé tartozik az asszociáció időbeli stabilitásának longitudinális elemzése; az észlelések mélyebb kvalitatív elemzése; demográfiai vagy klinikai csoportok összehasonlítása. The focus of this study is to map of brand associations and consumer attitudes related to the names of regional healthcare institutions. The initial research question of the study aims to map and analyse brand name associations and conceptual maps related to healthcare institutions, to better understand consumer perceptions and attitudes. During the research, we used a qualitative focus group technique to create conceptual maps of brand associations, which were then aggregated and categorized. The primarily branding requirements for positive associations and the strengthening of positive brand characteristics have been confirmed. Based on the results, it can be formulated as a practical suggestion that institutions should maintain and further develop their brand-building activities, paying special attention to memes that can be easily replicated and that strengthen the brand’s positive associations. Additional areas of research may include longitudinal analysis of the stability of the association over time; deeper qualitative analysis of perceptions; comparing demographic or clinical groups.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | asszociáció, memetika, gondolattérkép, márkanév, egészségügyi szolgáltatások; association, memetics, mind map, brand name, health services |
Subjects: | R Medicine / orvostudomány > R1 Medicine (General) / orvostudomány általában |
Depositing User: | Dr. Zoltán Szatmári |
Date Deposited: | 20 Jun 2024 09:32 |
Last Modified: | 20 Jun 2024 09:32 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/197912 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |