REAL

A negatív kampány magyarázatai : A kampánystratégia hálózati szemléletű vizsgálata

Nábelek, Fruzsina (2022) A negatív kampány magyarázatai : A kampánystratégia hálózati szemléletű vizsgálata. POLITIKATUDOMÁNYI SZEMLE, 31 (3). pp. 59-81. ISSN 1216-1438

[img]
Preview
Text
2_A-negativ-kampany-magyarazatai-A-kampanystrategia-halozati-szemleletu-megkozelitese.pdf - Published Version

Download (659kB) | Preview

Abstract

A negatív kampány a pártok kampánystratégiájának elengedhetetlen de kockázatos eleme. Azt a stratégiai döntést, hogy a pártok milyen esetekben döntenek a negatív üzenetek alkalmazása mellett a pozitív kampánnyal szemben, a kutatások szerint számos tényező befolyásolja. A szakirodalom azonban azt is megmutatja, hogy ezen tényezők gyakran csak egyes országokban vagy egyes választások esetén érvényesülnek, míg más kontextusban nem magyarázzák a pozitív és negatív üzenetek közötti választást. Mindez magyarázható azzal, hogy a klasszikus – statikusként leírható – hipotézisek a jelölt vagy párt jellemzőire, vagy az adott kampányban betöltött helyzetére fókuszálnak, és nem számolnak azzal, hogy az üzenetek a kampány dinamikájához és a szereplők egymással összefüggő kommunikációjához alkalmazkodhatnak. A tanulmány mindezt figyelembe véve a kampányt a pártok interakciójaként értelmezi, a negatív kampány alkalmazásának magyarázatait pedig a társadalmi hálózatelemzés elméletei segítségével egészíti ki. Az elemzés a negatív kampány statikus és dinamikus magyarázatainak érvényesülését az 1998 és 2018 közötti magyarországi parlamenti választási kampányok esetén vizsgálja.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: választási kampány, negatív kampány, hálózatok
Subjects: J Political Science / politológia > JA Political science (General) / politológia általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 25 Jun 2024 11:18
Last Modified: 25 Jun 2024 11:18
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/198638

Actions (login required)

Edit Item Edit Item