Nábelek, Fruzsina (2022) A negatív kampány magyarázatai : A kampánystratégia hálózati szemléletű vizsgálata. POLITIKATUDOMÁNYI SZEMLE, 31 (3). pp. 59-81. ISSN 1216-1438
|
Text
2_A-negativ-kampany-magyarazatai-A-kampanystrategia-halozati-szemleletu-megkozelitese.pdf - Published Version Download (659kB) | Preview |
Abstract
A negatív kampány a pártok kampánystratégiájának elengedhetetlen de kockázatos eleme. Azt a stratégiai döntést, hogy a pártok milyen esetekben döntenek a negatív üzenetek alkalmazása mellett a pozitív kampánnyal szemben, a kutatások szerint számos tényező befolyásolja. A szakirodalom azonban azt is megmutatja, hogy ezen tényezők gyakran csak egyes országokban vagy egyes választások esetén érvényesülnek, míg más kontextusban nem magyarázzák a pozitív és negatív üzenetek közötti választást. Mindez magyarázható azzal, hogy a klasszikus – statikusként leírható – hipotézisek a jelölt vagy párt jellemzőire, vagy az adott kampányban betöltött helyzetére fókuszálnak, és nem számolnak azzal, hogy az üzenetek a kampány dinamikájához és a szereplők egymással összefüggő kommunikációjához alkalmazkodhatnak. A tanulmány mindezt figyelembe véve a kampányt a pártok interakciójaként értelmezi, a negatív kampány alkalmazásának magyarázatait pedig a társadalmi hálózatelemzés elméletei segítségével egészíti ki. Az elemzés a negatív kampány statikus és dinamikus magyarázatainak érvényesülését az 1998 és 2018 közötti magyarországi parlamenti választási kampányok esetén vizsgálja.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | választási kampány, negatív kampány, hálózatok |
Subjects: | J Political Science / politológia > JA Political science (General) / politológia általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 25 Jun 2024 11:18 |
Last Modified: | 25 Jun 2024 11:18 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/198638 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |