REAL

Óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység gyakorlati tapasztalatai az egyéni beavatkozási szinten = Practices and experiences of social work in primary and secondary education

Herczeg, Viktória (2023) Óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység gyakorlati tapasztalatai az egyéni beavatkozási szinten = Practices and experiences of social work in primary and secondary education. ESÉLY: TÁRSADALOM ÉS SZOCIÁLPOLITIKAI FOLYÓIRAT, 34 (1). pp. 63-80. ISSN 0865-0810

[img]
Preview
Text
63-80-herczeg_viktoria_esely-2023-1-vegleges.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (595kB) | Preview

Abstract

ABSZTRAKT Az óvodai és iskolai szociális segítő tevékenység feltárása az ország 174 járásának Család és Gyermekjóléti Központjaival való kapcsolatfelvételen alapult. A kvantitatív módszertanon alapuló kutatás 26 kérdésből álló kérdőív segítségével mérte fel a szakemberek gyakorlati tapasztalatait. A kutatás fókuszában az egyéni beavatkozási szint állt – kapcsolatok, problématípusok, ügyeleti idő, jó gyakorlatok. 183 kitöltés érkezett 91 különböző járásból, a jó gyakorlatok jelentős része 4 elmélet köré szerveződik, melyek alapja a Rogers-i szemlélet, ökológiai modell, művészet/játékterápia és kognitív viselkedés lélektan. A területi munka során, explicit módon integrált elméleti háttér mellett így vizsgáltuk az előforduló szociális és pszichológiai problématípusokat, az egyéni beavatkozási szintet és az interprofesszionális kooperációba bekapcsolódó hálózati köröket. A kérdőív elemzéséhez SPSS statisztikai elemzőprogramot használtunk. | Investigation of helping activities and practices of social work in nurseries and schools was carried out with the assistance of district centres, regional micro units in Hungary (174 pcs). Using a quantitative survey of 26 questions, practices and experiences of professional social workers were investigated with a focus on professional relations, type of problems, duration and methods of consultation and good practices. With 183 completed questionnaires from 91 district centres, results show that good practices are dominantly based on either a Rogerian approach, an ecological model, art and game therapy or a cognitive behavioural approach. During fieldwork, types of social and psychological problems, individual level of intervention and interprofessional cooperation networks were scrutinised with an explicitely integrated theoretical background. Statistical analysis was carried out using IBM SPSS software.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: óvodai és iskolai szociális segítés, jó gyakorlatok, kapcsolatok, problématípusok, egyéni konzultációk, social work in nurseries and schools, good practices, professional relations, types of problems, individual consultations
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
Depositing User: Dr. Éva Molnár
Date Deposited: 16 Jul 2024 13:52
Last Modified: 16 Jul 2024 13:52
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/200334

Actions (login required)

Edit Item Edit Item