REAL

Van-e bizonyítható, egészségre gyakorolt pozitív hatása az is-kolakertnek?Válaszkeresés a review módszerisegítségével = Is the positive health impact of school gardens evidence-based? Possible answers deriving from the review method

Gutási, Éva (2016) Van-e bizonyítható, egészségre gyakorolt pozitív hatása az is-kolakertnek?Válaszkeresés a review módszerisegítségével = Is the positive health impact of school gardens evidence-based? Possible answers deriving from the review method. EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS, 57 (2). pp. 51-54. ISSN 24986666

[img]
Preview
Text
10512-Cikk szövege-46810-1-10-20230329.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (152kB) | Preview

Abstract

Egy, a BioMed Central oldalán 2016-ban megjelent cikkben, a szerzők review mód-szerrel az iskolakertek egészségre gyakorolt jótékony hatására kerestek bizonyítékot. A cikk alap-ján ízelítőt szeretnénk nyújtani a review készítés módszertanából, bemutatva a lényeges lépése-ket. Valamint, beszámolunk a cikkben közölt jelentősebb kutatási eredményekről és következte-tésekről. Továbbá, megosztjuk gondolatainkat az iskolakertről és vázlatosan áttekintjük a magyar-országi kezdeményezéseket, ösztönözve az olvasókat a szakmaközi együttműködés jegyében a folyóiratban való publikálásra, lehetőséget biztosítva ezzel a közös gondolkodásra. | In an article published in BioMed Central in 2016 the authors looked for evidence of health benefits of school gardens with the systematic review methodology. Based on the article we would like to offer a glance about the process of the systematic review methodology, by pre-senting the essential steps. Moreover, reports on significant research results and conclusions are presented in the article. In addition, we share our thoughts on school gardens and provide a short overview of the initiatives in Hungary, encouraging readers in the spirit of inter-professional col-laboration to publish in the magazine, in an attempt to give the opportunity to think together.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: iskolakertek egészséghatása, szisztematikus review készítés módszertanának bemu-tatása, Magyar iskolakert kezdeményezések | health benefits of school gardens, demonstration of the process of the systematic review methodology, innovations of school gardens in Hungaryiszisztematikus irodalmi áttekintés
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
R Medicine / orvostudomány > RA Public aspects of medicine / orvostudomány társadalmi szerepe > RA0421 Public health. Hygiene. Preventive Medicine / közegészségügy, higiénia, betegség-megelőzés
S Agriculture / mezőgazdaság > S1 Agriculture (General) / mezőgazdaság általában
Depositing User: Melinda Danyi
Date Deposited: 18 Jul 2024 11:27
Last Modified: 18 Jul 2024 11:27
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/200480

Actions (login required)

Edit Item Edit Item