Kembe, Irene (2020) U3A vs. UTA : Francia idősképzés-visszatekintő. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 11 (4). pp. 15-20. ISSN 0133-2597
|
Text
02_Kembe_2020_04.pdf - Published Version Download (110kB) | Preview |
Abstract
Mindig cél kell legyen, és sohasem stagnálhat a fejlődőképesség, pontosabban annak folyamatos újratermelése. A tanulás végső célja, értékmércéje a fejlődő képesség (ha lehet: bővített) újratermelése; a fejlődés nem öncél, mindig az ember és a világ kölcsönhatásának alakulása határozza meg. A lifelong education programját felváltó lifelong learning jelszó felerősítette egyfelől a tanulás és az education teljes szétválaszthatóságának, másfelől a tanulás megismerésre szűkíthetőségének látszatát. Tanítás nem lehetséges tanulás nélkül, de tanulás sem tanítás nélkül. Valójában a lifelong learning nem lehetőség, hanem tény, amely nem várt a pályázatokkal teremthető lehetőségekre. Az egész életen át tartó tanulás lehetőségeinek megteremtése (UNESCO 1985) involválja a humán és szociális rendszerek, valamint környezetük kétirányú kölcsönhatási folyamatainak, az e folyamatokban bekövetkező változásoknak az elméleti és empirikus feltérképezését.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 05 Aug 2024 11:13 |
Last Modified: | 05 Aug 2024 11:13 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/201752 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |