REAL

U3A vs. UTA : Francia idősképzés-visszatekintő

Kembe, Irene (2020) U3A vs. UTA : Francia idősképzés-visszatekintő. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 11 (4). pp. 15-20. ISSN 0133-2597

[img]
Preview
Text
02_Kembe_2020_04.pdf - Published Version

Download (110kB) | Preview

Abstract

Mindig cél kell legyen, és sohasem stagnálhat a fejlődőképesség, pontosabban annak folyamatos újratermelése. A tanulás végső célja, értékmércéje a fejlődő képesség (ha lehet: bővített) újratermelése; a fejlődés nem öncél, mindig az ember és a világ kölcsönhatásának alakulása határozza meg. A lifelong education programját felváltó lifelong learning jelszó felerősítette egyfelől a tanulás és az education teljes szétválaszthatóságának, másfelől a tanulás megismerésre szűkíthetőségének látszatát. Tanítás nem lehetséges tanulás nélkül, de tanulás sem tanítás nélkül. Valójában a lifelong learning nem lehetőség, hanem tény, amely nem várt a pályázatokkal teremthető lehetőségekre. Az egész életen át tartó tanulás lehetőségeinek megteremtése (UNESCO 1985) involválja a humán és szociális rendszerek, valamint környezetük kétirányú kölcsönhatási folyamatainak, az e folyamatokban bekövetkező változásoknak az elméleti és empirikus feltérképezését.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: Zsolt Baráth
Date Deposited: 05 Aug 2024 11:13
Last Modified: 05 Aug 2024 11:13
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/201752

Actions (login required)

Edit Item Edit Item