Mike, Károly and Kucsera, Bence (2021) Kollektív márkák és önszerveződés a Szekszárdi borvidéken. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 12 (1). pp. 21-33. ISSN 0133-2597
|
Text
02_Mike_2021_01.pdf - Published Version Download (211kB) | Preview |
Abstract
Hogyan tartja fenn és növeli hírnevét egy bortermelő közösség? Milyen intézményi formákban hozza létre az ehhez szükséges kollektív márkáit? Terepmunkán alapuló esettanulmányunk a Szekszárdi borvidék példáján vizsgálja e kérdéseket. Eredményeink szerint a kollektív márkák nem a hivatalos hegyközségi keretben jönnek létre. Kisebb termelői csoportok hozzák létre őket, alternatív – informális, magánjogi és önkormányzati elemeket kombináló – intézményi megoldásokat keresve. Sokrétű, összetett rendszer alakul ki, tükrözve az intézményépítés innovatív, kísérletező és konfliktusokkal terhes jellegét.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 05 Aug 2024 12:33 |
Last Modified: | 05 Aug 2024 12:33 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/201783 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |