REAL

Kollektív márkák és önszerveződés a Szekszárdi borvidéken

Mike, Károly and Kucsera, Bence (2021) Kollektív márkák és önszerveződés a Szekszárdi borvidéken. KULTÚRA ÉS KÖZÖSSÉG, 12 (1). pp. 21-33. ISSN 0133-2597

[img]
Preview
Text
02_Mike_2021_01.pdf - Published Version

Download (211kB) | Preview

Abstract

Hogyan tartja fenn és növeli hírnevét egy bortermelő közösség? Milyen intézményi formákban hozza létre az ehhez szükséges kollektív márkáit? Terepmunkán alapuló esettanulmányunk a Szekszárdi borvidék példáján vizsgálja e kérdéseket. Eredményeink szerint a kollektív márkák nem a hivatalos hegyközségi keretben jönnek létre. Kisebb termelői csoportok hozzák létre őket, alternatív – informális, magánjogi és önkormányzati elemeket kombináló – intézményi megoldásokat keresve. Sokrétű, összetett rendszer alakul ki, tükrözve az intézményépítés innovatív, kísérletező és konfliktusokkal terhes jellegét.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 05 Aug 2024 12:33
Last Modified: 05 Aug 2024 12:33
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/201783

Actions (login required)

Edit Item Edit Item