Beták, Norbert and Sándor, Zsuzsanna (2024) Tapasztalatok a Peer Instruction interaktív oktatási módszer megismerését célzó műhelymunkákról = Experiences from workshops on the Peer Instructions interactive tesaching method. OXIPO : INTERDISZCIPLINÁRIS E-FOLYÓIRAT, 6 (2). pp. 61-72. ISSN 2676-8771
|
Text
OxIPO_2024_2_061_Betak_Sandor.pdf Available under License Creative Commons Attribution. Download (1MB) | Preview |
Abstract
A Peer Instruction egy olyan aktivizáló oktatási módszer, amely a diákokat gondolkodásra, cselekvésre és tanórai vitára ösztönzi. Eredetileg a természettudományok oktatásánál alkalmazták, de manapság már más területeken is használják. A módszer a jól megfogalmazott kérdésekre épít, s fő célja a gondolkodás serkentése és az alapvető fogalmak megértéséből adódó gyakorlati problémák megoldása. A Peer Instruction módszer magának a kérdésalkotásnak is jelentős szerepet tulajdonít, hiszen azok tudják igazán beindítani az elmélkedést és az esetleges vitát, diskurzust. A tanulmány fő célkitűzése, hogy egyrészt bemutassa a Peer Instruction módszer lényegét, majd rávilágítson a módszer elsajátításának és népszerűsítésének céljából megvalósított műhelymunkák tapasztalataira. Továbbá, foglalkozik a műhelymunkák előkészítésének és végrehajtásának folyamatával is, valamint elemzi a résztvevő pedagógusok véleményét és javaslatait. A Peer Instruction műhelymunkák lehetőséget kínáltak a résztvevők számára a módszer alaposabb megismerésére, kipróbálására, valamint a kérdésfelvetés jó gyakorlatát is elsajátíthatták. A résztvevő pedagógosok véleménye alapján az interaktív műhelymunkák teret biztosítottak egy innovatív módszer megismerésére, ill. olyan ötletek gyűjtésére, amelyeket akár a saját pedagógiai gyakorlatban is hasznosíthatók. | Peer instruction is an activating teaching method that encourages students to think, act and discuss in class. It was originally used in science lessons, but is now also used in other areas. The method is based on well-formulated questions and its main aim is to stimulate thinking and solve practical problems arising from the understanding of basic concepts. In the peer instruction method, great importance is also attached to the questions themselves, as they can really stimulate thinking and possible debate and discussion. The main aim of the article is to introduce the essence of the peer instruction method and to highlight the experiences from workshops that have been conducted to learn and promote the method. It also looks at the process of preparing and conducting the workshops and analyses the opinions and suggestions of the participating teachers. The Peer Instruction workshops offered participants the opportunity to learn more about the method, try it out and learn how to use it.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | feedback; workshop; e-voting; oktatás; education; e-szavazás; |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 12 Aug 2024 12:42 |
Last Modified: | 12 Aug 2024 12:42 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/202274 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |