REAL

Iskola pozitív energiamérleggel = WITH A POSITIVE ENERGY

Ware-Nagy, Orsolya (2024) Iskola pozitív energiamérleggel = WITH A POSITIVE ENERGY. METSZET, 15 (4). pp. 20-25. ISSN 2061-2710

[img]
Preview
Text
doi 20-25.pdf - Published Version

Download (1MB) | Preview

Abstract

OISEAU LYRE ISKOLA, NOISY-LE-GRAND, FRANCIAORSZÁG Noisy-le-Grand Párizstól mintegy félóra autóútra fekszik kelet felé. A hetvenezres város kertvárosias részén, csendes utcák között, családi házak övezte területen épült fel az r2k építésziroda tervezte Oiseau Lyre óvoda és általános iskola. A három utca által közrefogott telek észak–déli irányban erősen lejt: a déli oldalon kétszintes épület észak felé a nyolc méter szintkülönbségnek köszönhetően már négy szinttel fordul a Marne folyó felé. A rendhagyó, északi – elsősorban finn – ihletésű pedagógiát befogadó iskola közös használatú terek sokaságát foglalja magában. | OISEAU LYRE SCHOOL, NOISY-LE-GRAND, FRANCE; ARCHITECTS: r2k ARCHITECTE Drawing inspiration from Nordic educational models the application of biophilic principles was adopted for this timber framed school building. The idea of balancing concepts addressing positive energy/low carbon design factors has resulted in a building that produces more energy than it consumes. The school itself functions as a union of classrooms, recreational and multipurpose spaces, alongside art, sports and social spaces that can also operate outside school hours.

Item Type: Article
Subjects: N Fine Arts / képzőművészet > NA Architecture / építészet
Depositing User: Pál Csanády
Date Deposited: 21 Aug 2024 08:58
Last Modified: 21 Aug 2024 08:58
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/203037

Actions (login required)

Edit Item Edit Item