REAL

A tanulás gamifikációja = GAMIFICATION LEARNING

Atiyat, Diala and Alsoub, Abeer and Rawashdeh, Taiseer and Tabbalat, Shereen and Al-Hiary, Hanaa (2024) A tanulás gamifikációja = GAMIFICATION LEARNING. METSZET, 15 (4). pp. 26-31. ISSN 2061-2710

[img]
Preview
Text
doi 26-31.pdf

Download (384kB) | Preview

Abstract

Az építészeti kompozíció tárgy egyetemünkön az építészeti oktatás alapképzésének része, ahol a hallgatók megtanulják a különböző elemek tervekben való koherens szintetizálását. A sakk mint gamifikációs eszköz integrálása az építészeti oktatásba a sakkban rejlő stratégiai gondolkodás és a kreatív tervezési folyamatok közötti szinergián alapul. Ez az integráció kihasználja a sakk problémamegoldó dinamikáját az innovatív tervezési megoldások ösztönzésére, igazodva a tanulás kognitív elméleteihez. A gamifikációs elvek, például a motiváció és az elköteleződés beépítésével a megközelítés hozzájárul a diákok kreativitásához, elkötelezettségéhez, készségeik holisztikus fejlesztéséhez. A tanulmány célja, hogy felmérje a sakk gamifikációs integrálásának hatását az építészeti tervezési kreativitásra és a hallgatók elkötelezettségére. Feltárja ennek az innovatív megközelítésnek az elméleti alapjait, módszertanát, eredményeit és következményeit. | IMPROVING ARCHITECTURAL EDUCATION WITH GAMIFICATION IN BASIC DESIGN EDUCATION; RESEARCH PAPER: DIALA ATIYAT, ABEERT ALSOUB, TAISEER RAWASHDEH, SHEREEN TABBALAT and HANAA AL-HIARY This paper investigates the integration of chess as a gamification tool in architectural composition education, to enhance creativity and design thinking. The study involved 45 second-year architectural students. Translating chess moves into design lines, where the resulting lines serve as foundational elements for architectural compositions. Preliminary findings suggest that the gamified chess approach stimulates novel design strategies, and collaborative problem-solving. This paper contributes to the discourse on innovative pedagogical methods in architectural education and offers insights into how unconventional approaches, such as gamification, can inspire new dimensions of creativity within the design studio context

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
N Fine Arts / képzőművészet > NA Architecture / építészet
Depositing User: Pál Csanády
Date Deposited: 22 Aug 2024 07:54
Last Modified: 22 Aug 2024 07:54
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/203038

Actions (login required)

Edit Item Edit Item