Buda, András (2024) A sokszínű mesterséges intelligencia. EDUCATIO, 33 (1). pp. 1-12. ISSN 1216-3384
|
Text
article-p1.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (205kB) | Preview |
Abstract
Az elmúlt évtizedekben a mesterséges intelligencia (MI) fejlődése forradalmiváltozásokat generált az élet különböző területein. E fejlődési folyamat azoktatásra is jelentős hatással bír, az MI számos lehetőséget rejt magában atanulás és tanítás terén. Ez a tanulmány áttekintést nyújt a mesterségesintelligencia használatának dinamikus fejlődéséről, különös hangsúlyt fektetveaz oktatási szektorra, hiszen az adaptív tanulási környezetektől az oktatóisegítségnyújtásig számos MI-alkalmazás könnyítheti meg a diákok és oktatókéletét. Az írás egyben bevezetőként szolgál a tematikus szám tanulmányaihoz,melyek mélyebben tárják fel a mesterséges intelligencia oktatási dimenzióit,bemutatva azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel a tanárok és azoktatási intézmények szembesülnek az intelligens technológiák bevezetésesorán.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | artificial intelligence; typification; fields of application; education; mesterséges intelligencia; tipizálás; alkalmazási területek; oktatás; |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 23 Aug 2024 07:37 |
Last Modified: | 23 Aug 2024 07:37 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/203222 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |