REAL

Új képzési módszerek alkalmazásának tapasztalatai a Nemzetbiztonsági Szakszolgálatnál = Experience in the Application of New Training Methods at the SSNS

Horváth, Ferenc (2024) Új képzési módszerek alkalmazásának tapasztalatai a Nemzetbiztonsági Szakszolgálatnál = Experience in the Application of New Training Methods at the SSNS. NEMZETBIZTONSÁGI SZEMLE (ONLINE), 12 (2). pp. 81-97. ISSN 2064-3756

[img]
Preview
Text
05_horvath_81-97_WEB-NSZ_2024_2.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives.

Download (286kB) | Preview

Abstract

A technikai lehetőségek fejlődése, az új generációk munkaerőpiacra lépése, illetve az elmúlt évek pandémiás kihívásai együttesen olyan közeget teremtettek, amelyek nélkülözhetetlenné tették, hogy a hagyományos oktatási megoldások mellett új szemléletű képzési módszerekkel próbáljuk meg biztosítani a pályára lépők számára a betanulást, illetve a már polgári nemzetbiztonsági pályán lévők számára a továbbképzési lehetőségeket. A hagyományos paradigma szerint a pályakör betöltéséhez szükséges ismereteket elméleti oktatással, előadásokkal, jegyzetekkel, vizsgákkal kell biztosítani, miközben szigorúan ellenőrizni kell a részvételt, a felkészülést és a számonkérés tisztaságát. Egy lépést jelent előre, de érdemi változást önmagában nem hoz, amikor ugyanezeket a megoldásokat elektronikus felületekre helyezik át. Az igazi áttörést az jelenti, amikor magukat a tanulókat, az ő igényeiket és sajátosságaikat sikerül fókuszba helyezni. Amikor a tanulásra szorítás helyett a tanulás lehetőségének felhasználóbarát megteremtése válik elsődlegessé. Az ismeretátadás helyett a kompetenciafejlesztés, a közlés helyett az interakció, a beszéd helyett a multimodális megtapasztalás, a kötelezés helyett a gamifikáció, az emlékezettesztelés helyett a gyakorlati alkalmazás, az oktatói hatalom helyett a partneri bevonás. A tanulmány az új képzési módszerekkel kapcsolatos gyakorlati tapasztalatainkat foglalja össze. | The development of technical possibilities, the entrance of new generations into the labor market, and the challenges presented by recent pandemics have created an environment that necessitates the provision of training opportunities for newcomers to the profession. It also highlights the need for advanced training opportunities for those already pursuing careers in civilian national security, incorporating new training methods alongside traditional educational solutions. According to the traditionalparadigm, the knowledge required to complete the career circle should be provided through theoretical education, which includes lectures, notes, exams, with strict control over attendance, preparation, and the clarity of examinations. However, merely transferring these solutions to electronic interfaces represents a step forward but does not, in itself, effect any real change. A genuine breakthrough occurs when the focus shifts to the students – considering their needs and characteristics – prioritizing the user-friendly creation of learning opportunities over rigid learning constraints. T his approach emphasizes competence development over simple knowledge transfer, interaction over mere communication, multimodal experiences over plain speech, gamification over obligation, practical application over memorization, and partner involvement over authoritarian teaching. This study summarizes our practical experiences with these innovative training methods.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: E-learning; tréning; képzés; kompetenciafejlesztés; training, competence development, e-learning, training
Subjects: J Political Science / politológia > JF Political institutions (General) / politikai intézmények, államigazgatás általában
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 26 Aug 2024 07:08
Last Modified: 26 Aug 2024 07:08
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/203273

Actions (login required)

Edit Item Edit Item