Horváth, Hanga (2024) A civil szervezetek szerepe a hazai védjegyek körében – különös tekintettel a Magyar Termék Nonprofit Kft. tevékenységére. CIVIL SZEMLE, 21 (3). pp. 117-130. ISSN 1786-3341
|
Text
HorvathHanga.pdf Download (210kB) | Preview |
Abstract
A pandémia hatására megnövekedett a hazai termékek iránti kereslet, amely tükrében fontos vizsgálni, hogy a társadalmi felelősségvállalás szempontjából a civil szervezetek, mint tanúsító védjegy jogosultak milyen hatással bírnak a fogyasztói társadalomra. Az ethnocentikus fogyasztó érdeke a hazai termék vásárlásának támogatása. A jelen tanulmány fókuszába a Magyar Termék Nonprofit Kft., mint civil szervezet és a Magyar Termék védjeggyel ellátott termékek kerültek. Bemutatásra kerül az ethocentrizmus, mint legfontosabb fogalom és a Magyar Termék védjeggyel ellátott termékek fogyasztói megítélésének összefüggése. A kutatás célja, hogy bemutassa, hogy a civil szervezeteknek milyen szerepe van a fogyasztói döntések meghozatalában, a hazai termékek fogyasztók körében való népszerűsítésében és a fentiek hogyan hatnak a társadalmi felelősségvállalás szempontjából.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 13 Sep 2024 11:10 |
Last Modified: | 13 Sep 2024 11:10 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/204819 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |