REAL

A civil szervezetek szerepe a hazai védjegyek körében – különös tekintettel a Magyar Termék Nonprofit Kft. tevékenységére

Horváth, Hanga (2024) A civil szervezetek szerepe a hazai védjegyek körében – különös tekintettel a Magyar Termék Nonprofit Kft. tevékenységére. CIVIL SZEMLE, 21 (3). pp. 117-130. ISSN 1786-3341

[img]
Preview
Text
HorvathHanga.pdf

Download (210kB) | Preview

Abstract

A pandémia hatására megnövekedett a hazai termékek iránti kereslet, amely tükrében fontos vizsgálni, hogy a társadalmi felelősségvállalás szempontjából a civil szervezetek, mint tanúsító védjegy jogosultak milyen hatással bírnak a fogyasztói társadalomra. Az ethnocentikus fogyasztó érdeke a hazai termék vásárlásának támogatása. A jelen tanulmány fókuszába a Magyar Termék Nonprofit Kft., mint civil szervezet és a Magyar Termék védjeggyel ellátott termékek kerültek. Bemutatásra kerül az ethocentrizmus, mint legfontosabb fogalom és a Magyar Termék védjeggyel ellátott termékek fogyasztói megítélésének összefüggése. A kutatás célja, hogy bemutassa, hogy a civil szervezeteknek milyen szerepe van a fogyasztói döntések meghozatalában, a hazai termékek fogyasztók körében való népszerűsítésében és a fentiek hogyan hatnak a társadalmi felelősségvállalás szempontjából.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 13 Sep 2024 11:10
Last Modified: 13 Sep 2024 11:10
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/204819

Actions (login required)

Edit Item Edit Item