REAL

Virtuális térhasználat és ennek hatásai a gyermekeknél 7 éves korig = Virtual Space Usage and Its Effects on Children up to Age 7

Boros, Eszter (2024) Virtuális térhasználat és ennek hatásai a gyermekeknél 7 éves korig = Virtual Space Usage and Its Effects on Children up to Age 7. E-CONOM, 13 (1). pp. 73-87. ISSN 2063-644X

[img]
Preview
Text
Econom-13evf-1sz-2024-073-087.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (499kB) | Preview

Abstract

A 21. század digitális korának térnyerésével az okoseszközök által nyújtott virtuális és kiterjesztett valóságok, mint a VR és AR(Virtual Realityés Aug-mented Reality) hatása egyre inkább érvényesül a gyermekek és szüleik életében.AVR és az AR a valóság egyfajta látszólagos kibővítése, mellyel például az okostelefonokkamerájával szétnézve a valós környezetbe virtuális elemeket vetítenek. Jelen kutatás empirikus módszerekkel vizsgálja a 0–7 éves korosztály VR használati szokásait Magyarországon, ezáltal árnyalt képet adva a jelenlegi helyzetről. A szakirodalom elemzése alapján következtetések vonhatók le arról, hogy milyen mértékben lehetnek hasznosak vagy károsaketechnológiáka gyerekek és szüleik számára, figyelembe véve a tudományos és pszichológiai szempontokat.A gyermekek számára elkerülhetetlen az okos-eszközök használata és nem is az a megfelelő irány, hogy kiiktassuk az életükből az ilyen eszközöket. A kutatás legfőbb tanulsága, ami nemzetközi kutatások által is alátámasztott, hogy egészséges eszközhasználatra kell a gyermekeket megtanítani már a születéstől kezdve. | With the rise of the digital era of the 21st century, the impact of virtual and augmented realities (VR and AR) offered by smart devices is increasingly evident in the lives of children and their parents. VR and AR are types of virtual expansions of reality, where, for example, virtual elements are projected into the real environment through smartphone cameras. This research empirically examines the VR usage habits of children aged 0-7 in Hungary, providing a nuanced picture of the current situation. Based on the literature analysis, conclusions can be drawn about whether these technologies are beneficial or harmful to children and their parents, considering scientific and psychological aspects. The use of smart devices by children is inevitable, and removing them from their lives is not appropriate. The main takeaway from this research, supported by international studies, is that children must be taught healthy device usage from birth.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: gyermekek; digitalizáció; virtuális valóság; okoseszközök; digitalization • virtual reality • children • smart devices
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 26 Sep 2024 12:27
Last Modified: 26 Sep 2024 12:27
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/206013

Actions (login required)

Edit Item Edit Item