Málovics, György (2024) Az Egyetemi Közösségi Szerepvállalás (EKSZ) terjedését akadályozó tényezők : Az EKSZ,mint a nemzetközi akadémiai kapitalizmussal összeférhetetlen megközelítés? ISKOLAKULTÚRA : PEDAGÓGUSOK SZAKMAI-TUDOMÁNYOS FOLYÓIRATA. ISSN 1215-5233 (nyomtatott); 1588-0818 (elektronikus) (In Press)
Text
AZ egyetemi közösségi szerepvállalás_20240422.pdf Restricted to Repository staff only Download (914kB) |
Abstract
Napjainkban az egyetemek egyre inkább találkoznak azon társadalmi és politikai elvárással, hogy bizonyítsák társadalmi hasznosságukat. Ennek egyik lehetséges eszköze az egyetemi közösségi szerepvállalás (EKSZ). Mindemellett az EKSZ a legtöbb esetben az akadémiai szférában, ha megvalósul egyáltalán, sporadikus jellegű, egy-egy személyhez, kisebb szervezeti egységhez kapcsolódik, és jellemzően önkéntes (pénzügyileg/teljesítményértékelésben nem ellentételezett) alapon működik – azaz a fokozódó elvárások ellenére elterjedtsége kifejezetten alacsony fokú. Tanulmányomban e jelenségből kiindulva kvalitatív empirikus kutatásom alapján azt vizsgálom, hogy hazánkban mely tényezők azok, amelyek hozzájárulnak e látszólag ellentmondásos helyzethez. Eredményeim alapján kijelenthető, hogy az EKSZ alacsony fokú elterjedtsége nem meglepő: az EKSZ és napjaink versenyalapú, az akadémiai szféra vonatkozásában gyakran a nemzetközi akadémiai kapitalizmus jelzőjével illetett világa közt ontológiai szintű ellentét feszül.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák |
Depositing User: | Dr György Málovics |
Date Deposited: | 27 Sep 2024 11:23 |
Last Modified: | 27 Sep 2024 11:23 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/206123 |
Actions (login required)
Edit Item |