Fodor, Richárd and Kojanitz, László (2022) Trianon jelentőségének megítélése a középiskolás diákok körében. TÖRTÉNELEMTANÍTÁS: ONLINE TÖRTÉNELEMDIDAKTIKAI FOLYÓIRAT, 13 (3-4). ISSN 2061-6260
|
Text
11_03_04_Kojanitz.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (489kB) | Preview |
Abstract
100 éves a trianoni szerződés. A történészek számos olyan tudományos és ismeretterjesztő munkát írtak, amelyek új perspektívákból mutatták be a szerződést és annak magyarországi következményeit. Ugyanakkor Trianon iskolai oktatásának kérdéseit nem vizsgálták. A Magyar Történelmi Társaság Tanári Tagozatának kutatócsoportja megkísérelte feltárni, hogy miként jelenik meg Trianon a középiskolások történeti tudatában. 2020 tavaszán kérdőíves kutatási eszközt fejlesztettek és próbáltak ki, amely ezt a problémát is érintette. Az első tapasztalatok és módosítások után elvégzett kérdőíves vizsgálat eredményeit feldolgozták, elemezték és összesítették. A tanulmány e kutatás legfontosabb eredményei közül azt mutatja be, miként látják a diákok a középfokú történelemtanulás fontosságát, illetve hogy mely eseményeket gondolják a magyar történelem legjelentősebb eseményeinek, s ebben az összefüggésben hogyan jelent meg Trianon a tanulók válaszaiban.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | D History General and Old World / történelem > D0 History (General) / történelem általában D History General and Old World / történelem > DN Middle Europe / Közép-Európa > DN1 Hungary / Magyarország |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 04 Nov 2024 12:53 |
Last Modified: | 04 Nov 2024 12:53 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/208486 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |