REAL

Az érdeklődés jelentősége a számviteltanulásban az első évi eredmények tükrében = Significance of interest in learning accounting in light of the first-year grades

Szijártó, Boglárka and Frányó, Zsófia and Estók, Ágnes (2024) Az érdeklődés jelentősége a számviteltanulásban az első évi eredmények tükrében = Significance of interest in learning accounting in light of the first-year grades. VEZETÉSTUDOMÁNY, 55 (KSZ). pp. 53-66. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
BCEVT_2024-KSZ53-665Cikk.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (587kB) | Preview

Abstract

A felsőoktatás feladata a jövő munkavállalójának tanulás iránti elköteleződését megalapozni. Napjaink egyetemi hallgatóinak (COVID-diák-generáció) a világjárvány alapvetően meghatározta tanulmányait: a pandémia nem kedvezett a tanulás hatékonyságának és a tanulók motivációjának. A számviteloktatás kontextusában több kutatás kiemelte a motiválás oktatói feladatait és az oktatók hatását a hallgatói teljesítményre. Jelen kutatás három hipotézise a hallgatók előképzettségével, az alapszak választásával, érdeklődésének változásával (látens módon az oktatók hatásával), illetve a hallgatók első évben elért eredményeivel kapcsolatos. Az adatgyűjtés kérdőívvel zajlott 2022 és 2023 őszén, a Budapesti Gazdasági Egyetem hallgatóinak körében. Az eredmények alapján a hallgatók előképzettsége bár meghatározza az alapszakválasztást (H1), de nem hozható összefüggésbe már az első éves eredményekkel sem (H2). A megkérdezett hallgatók többségének kezdeti, számvitel iránti érdeklődése pozitív irányba változott, amely változásban az oktatók előadásmódjának kiemelt szerepe van, és amely változás pozitív összefüggésbe hozható a tanulmányi eredményekkel (H3). A szerzők következtetése, hogy a hallgatók szakmai érdeklődésének felkeltése lehetséges és kiemelten fontos oktatói feladat. | The goal of higher education is to establish future employees’ commitment to learning. The COVID-19 pandemic shaped the learning attitudes of today’s university students, often referred to as the COVID generation, impacting both their motivation and their learning efficiency. Several studies have highlighted the impact accounting teachers have on motivating students and improving their performance. The three hypotheses of the present study are related to students’ preexisting knowledge, their choice of university program, the changes of interests, and students’ first year academic results. The questionnaire study was conducted in the autumns of 2022 and 2023 among the students at Budapest Business University. The findings show that students’ preexisting knowledge determines their choice of university program (H1) but is unrelated to their academic achievement, even in the first year (H2). Students’ interest in accountancy increased, which is manifested in their improved results (H3), with teachers playing a major role.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: érdeklődés, felsőoktatás, motiválás, oktatói hatás, számviteloktatás, interest, higher education, motivation, impact of the instructor, accountancy teaching
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HF Commerce / kereskedelem > HF5601 Accounting / könyvelés, számvitel
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 29 Nov 2024 08:12
Last Modified: 29 Nov 2024 08:12
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/210489

Actions (login required)

Edit Item Edit Item