REAL

A Big Data adatelemző módszerek alkalmazásának lehetőségei az oktatásban

Csernai, Zoltán (2024) A Big Data adatelemző módszerek alkalmazásának lehetőségei az oktatásban. In: Agria Média 2023 : „A magas szintű digitális kompetencia a jövő oktatásának kulcsa”. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, pp. 161-167.

[img]
Preview
Text
161_Csernai.pdf - Published Version

Download (761kB) | Preview

Abstract

A jelenleg is zajló 4. ipari forradalomban a világhálón elérhető digitális megoldások globális elterjedésének hatására ezek az információs rendszerek óriási, nagy mennyiségű adattömeget, úgynevezett Big Datat generálnak és tárolnak, amelyek feldolgozása és hasznos információvá való alakítása kihívást és egyben lehetőséget jelent a társadalom valamennyire alrendszere számára. Big Data alatt olyan rendkívül nagy adathalmazokat értünk, amelyek az emberi viselkedéssel és interakciókkal kapcsolatos mintákat, trendeket és összefüggéseket tárnak fel (Yeoman, 2019).Kutatási célom, hogy feltérképezzem Big Data adatelemző módszereket és az ezzel kapcsolatos korábbi kutatásokat, valamint megvizsgáljam, hogyan történik ezeknek a módszereknek az alkalmazása az oktatás területén. A kutatás során a PRISMA-protokoll és a számítógépes tartalomelemzés (induktív kódolás) módszerét alkalmazom. A kutatásom következő fázisában arra keresem a választ, hogy az online tanulást támogató portálok kurzusainak az adatai milyen módon kerülnek felhasználásra és elemzésre, valamint az oktatói körben milyen lehetséges további igények merülnek fel az online oktatás során.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: Big Data, PRISMA-protokoll, számítógépes tartalomelemzés
Subjects: Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány > Z665 Library Science. Information Science / könyvtártudomány, információtudomány
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 03 Dec 2024 11:50
Last Modified: 03 Dec 2024 11:50
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/210750

Actions (login required)

Edit Item Edit Item