REAL

A mesterséges intelligencia multimédiás lehetőségei, médiakonverziók = The multimedia possibilities of artificial intelligence and media conversion

T. Nagy, László and Boda, István Károly and Tóth, Erzsébet (2024) A mesterséges intelligencia multimédiás lehetőségei, médiakonverziók = The multimedia possibilities of artificial intelligence and media conversion. In: Agria Média 2023 : „A magas szintű digitális kompetencia a jövő oktatásának kulcsa”. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, pp. 251-258.

[img]
Preview
Text
251_Nagy.pdf - Published Version

Download (439kB) | Preview

Abstract

A jelenleg elérhető mesterséges intelligencia entitások számtalan formában vannak jelen az interneten, ezen megnyilvánulások kimenetén a multimédia minden elemét megfigyelhetjük. A multimédia és a különböző, egyre változatosabb formában megjelenő digitális média elemek tanulásra-oktatásra gyakorolt pozitív hatásait már évtizedes tapasztalatok és kutatások támasztják alá. Az MI és az általa generált médiatartalmak széles körű megjelenése és elérhetősége azonban olyan új lehetőségeket teremt vagy nyit meg számunkra, amelyek használhatósága és alkalmazása további vizsgálatokat igényel. Az MI által generált verbális és multimediális tartalmak egészen más szerkesztési elvek és bemeneti adatok alapján jönnek létre, mint azok a tartalmak, amelyeket mi emberek alkotunk. Az MI által létrehozott kimenetek – mindezek ellenére – egyre kevésbé különböztethetők meg az ember alkotta tartalmaktól. Az előadás tárgyát adó kutatás olyan konkrét mesterséges intelligenciával támogatott médiageneráló eszközöket és azok kimeneteit vizsgálja empirikus módszerrel és az eredmények heurisztikus kiértékelésével, amelyek valamilyen adatkonverziót eredményeznek. Jelen tanulmányban célunk a leggyakoribb – főleg ingyenes – MI alkalmazások összegzése, valamint be és kimeneteik vizsgálata média/adat konverziós szempontból, néhány gyakorlati példán keresztül is szemléltetve. | The currently available artificial intelligence entities are present on the internet in countless forms and the output of these manifesttions can be observed in all elements of multimedia. The positive effects of multimedia and the increasingly diverse digital media elements on learning and teaching have been supported by decades of experience and research. However, the widespread experience and accessibility of AI and the media content it generates creates or opens up new possibilities for us, the usability and application of which require further investigation. The verbal and multimedia content generated by AI is based on very different editing principles and inputs from the contents we humans create. In spite of this, AI generated output is increasingly difficult to distinguish from human-generated content. The research that is the subject of this talk investigates specific AIsupported media generation tools and their outputs using empirical methods and heuristic evaluation of the results that conclude in some kind of data conversion. In this paper, we aim to summarize the most common,free-ofcharge AI applications and to investigate their inputs and outputs from a media/data conversion perspective, illustrated by some practical examples.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: mesterséges intelligencia, multimédia, médiakonverzió, tanulástámogatás, digitális oktatás , artificial intelligence, multimedia, media conversion, learning support, digital education
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
Z Bibliography. Library Science. Information Resources / könyvtártudomány > Z665 Library Science. Information Science / könyvtártudomány, információtudomány
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 03 Dec 2024 14:00
Last Modified: 03 Dec 2024 14:00
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/210764

Actions (login required)

Edit Item Edit Item