REAL

Big Data-alapú korpuszok alkalmazása a német mint idegen nyelv oktatásában = Application of big data-based corpora in teaching German as a foreign language

Mészáros, Attila (2024) Big Data-alapú korpuszok alkalmazása a német mint idegen nyelv oktatásában = Application of big data-based corpora in teaching German as a foreign language. In: Agria Média 2023 : „A magas szintű digitális kompetencia a jövő oktatásának kulcsa”. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, pp. 270-276.

[img]
Preview
Text
270_Mészáros.pdf - Published Version

Download (274kB) | Preview

Abstract

A Web 2.0-alapú technológiák elterjedésének köszönhetően az internet egy olyan virtuális közösségi térré vált, ahol a korábban alapvetően passzív fogyasztók hirtelen aktív tartalomgyárosokká válhattak. Ez ma elsősorban a közösségi média kontextusában tapasztalható. Ennek a "közösségivé válásnak" egyik lényeges eredménye, hogy a felhasználók folyamatosan óriási mennyiségű olyan tartalmat generálnak, amelyek különösebb akadályok nélkül felhasználhatók az online felületeken zajló kommunikáció kutatására, pl. a diskurzuselemzésen belül. A diskurzusnyelvészet, ill. a diskurzuselemzés innovatív és integratív tudományos diszciplínaként számos más tudományágból merít, ill. nyújt számukra új ismereteket. Ugyanakkor kevesebb figyelmet kap az a kérdés, hogy mennyiben használhatók fel a diskurzusok az oktatáson belül didaktikai eszközként. Jelen tanulmány keretében az a kérdés kerül körbejárásra, hogy mennyiben használhatók fel a diskurzusok, mint Big Data alapú korpuszok a német mint idegen nyelv oktatásán belül. | Thanks to the expansion of Web 2.0-based technologies, the internet has become a virtual community space where previously passive consumers have suddenly become active content creators. This can be experienced today mainly in the context of social media. One important result of this "socialisation" is that users are constantly generating huge amounts of content that can be used without any particular limitations to research communication on online platforms, e.g. within discourse analysis. As an innovative and integrative academic discipline, discourse linguistics and discourse analysis draws on and provides new insights from many other disciplines. However, less attention is paid to the question of the extent to which discourse can be used as a didactic tool in education. In the context of the present study, the question of the extent to which discourses can be used as Big Data-based corpora in the teaching of German as a foreign language is explored.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: diskurzus, német, korpusz, big data, nyelvi közvetítés, discourse, German, corpus, big data, language transfer
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 03 Dec 2024 14:18
Last Modified: 03 Dec 2024 14:18
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/210767

Actions (login required)

Edit Item Edit Item