REAL

Hibrid oktatási technikák az angol mint idegen nyelv oktatásában = Hybrid teaching techniques for teaching English as a foreign language

Katona, Nikolas (2024) Hibrid oktatási technikák az angol mint idegen nyelv oktatásában = Hybrid teaching techniques for teaching English as a foreign language. In: Agria Média 2023 : „A magas szintű digitális kompetencia a jövő oktatásának kulcsa”. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, pp. 277-282.

[img]
Preview
Text
277_Katona.pdf - Published Version

Download (345kB) | Preview

Abstract

A kombinált oktatáshoz (Blended Learning) sorolt hibrid oktatás magába foglalja a hagyományos értelemben vett osztálytermi tanítást, valamint az IKT-eszközökkel támogatott online tanulást. A COVID-járványnak köszönhetően mind az általános és középiskolai, mind pedig a felsőoktatásban kiemelkedő szerepet kapott, és a pandémia lecsengése után is előszeretettel alkalmazzák az oktatásban. A tanulmány igyekszik rámutatni a két oktatási forma által kínált előnyökre és hátrányokra az angol mint idegen nyelv oktatásának kontextusában. Célja megvilágítani a hibrid oktatás sajátos jellemzőit, bemutatni annak egyes taxonómiai szerepeit. Az elméleti háttér a szerző saját oktatási tapasztalatán alapuló jó gyakorlatokkal kerül kiegészítésre a középiskolai, valamint a felnőttoktatás példáján. | The term "Blended Learning" refers to hybrid education, which encompasses traditional classroom teaching and online learning supported by information and communication technology (ICT) tools. Due to the COVID-19 pandemic, it played a significant role in both primary and secondary education as well as higher education, and it continues to be widely used in education even after the pandemic subsided. This study aims to highlight the advantages and disadvantages offered by these two forms of education in the context of teaching English as a foreign language. Its goal is to shed light on the specific characteristics of blended learning and present some of its taxonomical roles. The theoretical framework is complemented by the author's own teaching experience and best practices in the examples of secondary education and adult education.

Item Type: Book Section
Uncontrolled Keywords: hibrid oktatás, IKT-eszközök, hagyományos tanítás, online oktatás, felnőttképzés, Blended Learning, ICT tools, Traditional Teaching, Online Education, Adult Education
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 03 Dec 2024 14:14
Last Modified: 03 Dec 2024 14:14
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/210768

Actions (login required)

Edit Item Edit Item