Molnár, Marietta (2024) A problémaalapú tanulás : didaktikai megújulás a felsőoktatásban. PAIDEIA, 14 (1). pp. 57-70. ISSN 26311666
|
Text
57_molnár.pdf - Published Version Download (893kB) | Preview |
Abstract
A problémaalapú tanulás pedagógiai értelmezése annak a tanulásszervezési folyamatnak a rendszerelemeit nyújtja – mind elméleti, mind gyakorlati kontextusban –, amelyben a hangsúly a tanuló személyes hatékonyság- és kompetenciatudatára, a nyitott és rugalmas gondolkodásmódra, a változó világban való tájékozódásra és a folyamatos önfejlesztés igényére helyeződik. A tudást mint egyéni konstrukciót értelmezi, amelynek módszerei, munkaformái és eszközei a kooperatív tanulási környezetben nyernek létjogosultságot. Különféle tanuláselméleti tartalmak komplex integritásában a tanulási folyamatot élethelyzetekbe tereli. Erős késztetést generál a tanulókban az őket érintő, aktuálisnak megélt társadalmi, gazdasági jelenségek egyéni és kollektív értelmezésére, a kérdések megválaszolására, egy probléma sikeres kezelésére.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
Depositing User: | Tibor Gál |
Date Deposited: | 09 Dec 2024 10:58 |
Last Modified: | 09 Dec 2024 10:58 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/211292 |
Actions (login required)
Edit Item |