REAL

A problémaalapú tanulás : didaktikai megújulás a felsőoktatásban

Molnár, Marietta (2024) A problémaalapú tanulás : didaktikai megújulás a felsőoktatásban. PAIDEIA, 14 (1). pp. 57-70. ISSN 26311666

[img]
Preview
Text
57_molnár.pdf - Published Version

Download (893kB) | Preview

Abstract

A problémaalapú tanulás pedagógiai értelmezése annak a tanulásszervezési folyamatnak a rendszerelemeit nyújtja – mind elméleti, mind gyakorlati kontextusban –, amelyben a hangsúly a tanuló személyes hatékonyság- és kompetenciatudatára, a nyitott és rugalmas gondolkodásmódra, a változó világban való tájékozódásra és a folyamatos önfejlesztés igényére helyeződik. A tudást mint egyéni konstrukciót értelmezi, amelynek módszerei, munkaformái és eszközei a kooperatív tanulási környezetben nyernek létjogosultságot. Különféle tanuláselméleti tartalmak komplex integritásában a tanulási folyamatot élethelyzetekbe tereli. Erős késztetést generál a tanulókban az őket érintő, aktuálisnak megélt társadalmi, gazdasági jelenségek egyéni és kollektív értelmezésére, a kérdések megválaszolására, egy probléma sikeres kezelésére.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 09 Dec 2024 10:58
Last Modified: 09 Dec 2024 10:58
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/211292

Actions (login required)

Edit Item Edit Item