Popelmajer, Sandra (2024) Dienes Valéria mozdulatpedagógiája általános pedagógiája tükrében. TÁNC ÉS NEVELÉS, 5 (2). pp. 39-53. ISSN 2732-1002
|
Text
16014-Cikk szövege-71830-4-10-20241204.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (225kB) | Preview |
Abstract
Jelen elméleti-történeti kutatás célja, hogy áttekintse Dienes Valéria mozgáspedagógiáját, más néven orkesztikáját, az általános pedagógiája alapjainak tükrében. A tanulmány rávilágít Dienes mozgáspedagógiájának, a testmozgást és a pedagógiát integráló innovatív megközelítésének előnyeire. Az orkesztika alapelvei szerint a mozgásra alapozott tevékenységek fontos szerepet játszanak az önkifejezésben, a tanulásban, az értelmi és érzelmi fejlődésben egyaránt. Ez a módszer a mozgás és a gyakorlatok különböző formáit foglalja magában, beleértve a táncot, a ritmusjátékokat, a szimbolikus mozgásokat és más mozgásalapú tevékenységeket. Ebben az elméleti-történeti kutatásban azt vizsgálom, hogy Dienes Valéria különböző írásaiban részletezett módszere és megközelítése szolgálhat-e alapul általános pedagógiájához.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | reformmozgalmak, Dienes Valéria, orkesztika, mozdulatpedagógia |
Subjects: | P Language and Literature / nyelvészet és irodalom > PN Literature (General) / irodalom általában > PN1560-1590 The Performing Arts / előadóművészet (tánc) |
Depositing User: | Dorottya Cseresnyés |
Date Deposited: | 12 Dec 2024 07:14 |
Last Modified: | 12 Dec 2024 07:14 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/211571 |
Actions (login required)
Edit Item |