Hortolányi, Árpád László and Domán, Szilvia and Magda, Róbert (2022) Versenyelőny a vásárlói preferenciákban, a hazai gyógyszer-piac vizsgálata. LOGISZTIKAI TRENDEK ÉS LEGJOBB GYAKORLATOK, 8 (1). pp. 3-8. ISSN 2416-0555
![]() |
Text
2__22_8_1.pdfpage3 - Published Version Download (1MB) |
Abstract
A betegellátások rendszerében a gyógyszertári szolgáltatások kiemelt szerepet töltenek be. A gyógyszerpiacon a termékcentrikus megközelítés napjainkra átalakult és fokozatosan az ember került a középpontba, melyet a szakmai igények mellett elsősorban a társadalmi elvárások kényszerítettek ki. Az elvárásokkal együtt átalakultak a szakmai szabályozók is, melynek megfelelően 1993.-ban, Tokióban a Nemzetközi Gyógyszerész Szövetség (FIP) Kongreszszusán elfogadták a Helyes Gyógyszertári Gyakorlat (GPP) irányelveit. Ezek együttes következménye a gyógyszerészi gondozás elméletének és gyakorlatának kialakulása, melynek célja a betegeknek nyújtott megfelelő minőségű szolgáltatás. A szektorban a versenyképesség alapja tehát, a szolgáltatás minőségének javítása lehet, mely elvezet az elégedett vevőkhöz. Az elégedettséget ebben az esetben is a vevő által elvárt és érzékelt minőség közötti különbség reprezentálja. Kutatásunk célja annak feltárása volt, hogy mit vár el a fogyasztó a szolgáltatótól a gyógyszerpiacon, választása során milyen preferenciákkal rendelkezik, és ezek a követelmények hogyan illeszthetők be a gyógyszertárak versenyelőny megszerzését célzó marketing tevékenységébe.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 07 Jan 2025 12:23 |
Last Modified: | 07 Jan 2025 12:23 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/212967 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |