REAL

Versenyelőny a vásárlói preferenciákban, a hazai gyógyszer-piac vizsgálata

Hortolányi, Árpád László and Domán, Szilvia and Magda, Róbert (2022) Versenyelőny a vásárlói preferenciákban, a hazai gyógyszer-piac vizsgálata. LOGISZTIKAI TRENDEK ÉS LEGJOBB GYAKORLATOK, 8 (1). pp. 3-8. ISSN 2416-0555

[img] Text
2__22_8_1.pdfpage3 - Published Version

Download (1MB)

Abstract

A betegellátások rendszerében a gyógyszertári szolgáltatások kiemelt szerepet töltenek be. A gyógyszerpiacon a termékcentrikus megközelítés napjainkra átalakult és fokozatosan az ember került a középpontba, melyet a szakmai igények mellett elsősorban a társadalmi elvárások kényszerítettek ki. Az elvárásokkal együtt átalakultak a szakmai szabályozók is, melynek megfelelően 1993.-ban, Tokióban a Nemzetközi Gyógyszerész Szövetség (FIP) Kongreszszusán elfogadták a Helyes Gyógyszertári Gyakorlat (GPP) irányelveit. Ezek együttes következménye a gyógyszerészi gondozás elméletének és gyakorlatának kialakulása, melynek célja a betegeknek nyújtott megfelelő minőségű szolgáltatás. A szektorban a versenyképesség alapja tehát, a szolgáltatás minőségének javítása lehet, mely elvezet az elégedett vevőkhöz. Az elégedettséget ebben az esetben is a vevő által elvárt és érzékelt minőség közötti különbség reprezentálja. Kutatásunk célja annak feltárása volt, hogy mit vár el a fogyasztó a szolgáltatótól a gyógyszerpiacon, választása során milyen preferenciákkal rendelkezik, és ezek a követelmények hogyan illeszthetők be a gyógyszertárak versenyelőny megszerzését célzó marketing tevékenységébe.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 07 Jan 2025 12:23
Last Modified: 07 Jan 2025 12:23
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/212967

Actions (login required)

Edit Item Edit Item