REAL

Az akciótanulás, mint a gazdasági felsőoktatás kihívásaira adható módszertani válasz

Dén-Nagy, Ildikó and Király, Gábor (2025) Az akciótanulás, mint a gazdasági felsőoktatás kihívásaira adható módszertani válasz. VEZETÉSTUDOMÁNY, 56 (1). pp. 52-64. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
BCEVT_2025-52-645Den.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (838kB) | Preview

Abstract

A felsőoktatási intézmények az innováció és a regionális fejlődés kulcsfontosságú szereplői, ágensei, amelyek most átmeneti periódushoz érkeztek: a régi, bevált gyakorlatok többé már nem, vagy nem úgy működnek, mint korábban, ugyanakkor még nem jelentek meg kiforrott, széles körben alkalmazott új megoldások. A határátlépésnek ezt az időszakát a gazdasági felsőoktatási intézmények két globális kihívása szemszögéből vizsgálják a szerzők (eltömegesedés és digitalizáció), majd az akciótanulást, mint ezekre a kihívásokra adható lehetséges választ mutatják be, amelyet az empirikus irodalmak áttekintésével is alátámasztanak, külön figyelmet fordítva az előnyökre és hátrányokra. Áttekintik, hogy miként jelent és jelenhet meg a tudományos oktatási gyakorlatban a hagyományos, deduktív pedagógiai eljárások alternatívájaként/kiegészítőjeként ez az induktív, kompetenciamegközelítésű eszköz.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: akciótanulás, tanulási utak, oktatási keretrendszerek, gazdasági felsőoktatás
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 15 Jan 2025 07:30
Last Modified: 15 Jan 2025 07:30
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/213531

Actions (login required)

Edit Item Edit Item