Dén-Nagy, Ildikó and Király, Gábor (2025) Az akciótanulás, mint a gazdasági felsőoktatás kihívásaira adható módszertani válasz. VEZETÉSTUDOMÁNY, 56 (1). pp. 52-64. ISSN 0133-0179
|
Text
BCEVT_2025-52-645Den.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (838kB) | Preview |
Abstract
A felsőoktatási intézmények az innováció és a regionális fejlődés kulcsfontosságú szereplői, ágensei, amelyek most átmeneti periódushoz érkeztek: a régi, bevált gyakorlatok többé már nem, vagy nem úgy működnek, mint korábban, ugyanakkor még nem jelentek meg kiforrott, széles körben alkalmazott új megoldások. A határátlépésnek ezt az időszakát a gazdasági felsőoktatási intézmények két globális kihívása szemszögéből vizsgálják a szerzők (eltömegesedés és digitalizáció), majd az akciótanulást, mint ezekre a kihívásokra adható lehetséges választ mutatják be, amelyet az empirikus irodalmak áttekintésével is alátámasztanak, külön figyelmet fordítva az előnyökre és hátrányokra. Áttekintik, hogy miként jelent és jelenhet meg a tudományos oktatási gyakorlatban a hagyományos, deduktív pedagógiai eljárások alternatívájaként/kiegészítőjeként ez az induktív, kompetenciamegközelítésű eszköz.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | akciótanulás, tanulási utak, oktatási keretrendszerek, gazdasági felsőoktatás |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 15 Jan 2025 07:30 |
Last Modified: | 15 Jan 2025 07:30 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/213531 |
Actions (login required)
Edit Item |