REAL

A kávé érzékszervi hatásainak megjelenése a közösségimédia-marketingben

Szommer, Bianka and Bence-Kiss, Krisztina and Szente, Viktória (2025) A kávé érzékszervi hatásainak megjelenése a közösségimédia-marketingben. VEZETÉSTUDOMÁNY, 56 (1). pp. 41-51. ISSN 0133-0179

[img]
Preview
Text
BCEVT_2025-41-514Szommer.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (507kB) | Preview

Abstract

A fogyasztói trendek jelentős hatást gyakorolnak a kávépiacra, a kávékultúrára. Az élmények és az egészséges életmód,vés ezek összhangja egyre fontosabb az online felületeken is, amely új kihívások elé állítja a gyártókat és forgalmazókat. Jelen kutatás célja, hogy rámutasson azokra a vizuális megoldásokra a közösségi médiában, amelyek hozzájárulhatnak a kávévásárlási szokások befolyásolásához. A szerzők kutatásuk során a netnográfia módszertanát alkalmazták az Instagramon, amelyet a Grounded Theory elméletén alapuló adatelemzés követett. Három gyártó (márka) 153 képes és videós bejegyzése alapján nyolc témakört és azokhoz kapcsolódó üzenetet tudtak azonosítani. A fő üzenetek elsősorban a kávézást mint élményt mutatják be (kikapcsolódás, ellazulás), emellett megjelenik a kávé mint kedvelt íz és hatás, amelyet képi és hangeffektusokkal kísérnek. Összességében elmondható, hogy a bejegyzések többlettartalommal rendelkeznek, de az ösztönzés elsősorban a kávéfogyasztás érzelmi stimulálására fókuszál, a tudatos (értelmi) hatás, mint az egészséges táplálkozásba való beillesztés, a fenntartható kávéválaszték megjelenése nagyon parciális a közösségi felületen.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: trendek, Instagram, vizuális tartalom, Grounded Theory, kávéfogyasztás, fenntartható, egészségtudatosság
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 15 Jan 2025 07:37
Last Modified: 15 Jan 2025 07:37
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/213532

Actions (login required)

Edit Item Edit Item