Szommer, Bianka and Bence-Kiss, Krisztina and Szente, Viktória (2025) A kávé érzékszervi hatásainak megjelenése a közösségimédia-marketingben. VEZETÉSTUDOMÁNY, 56 (1). pp. 41-51. ISSN 0133-0179
|
Text
BCEVT_2025-41-514Szommer.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (507kB) | Preview |
Abstract
A fogyasztói trendek jelentős hatást gyakorolnak a kávépiacra, a kávékultúrára. Az élmények és az egészséges életmód,vés ezek összhangja egyre fontosabb az online felületeken is, amely új kihívások elé állítja a gyártókat és forgalmazókat. Jelen kutatás célja, hogy rámutasson azokra a vizuális megoldásokra a közösségi médiában, amelyek hozzájárulhatnak a kávévásárlási szokások befolyásolásához. A szerzők kutatásuk során a netnográfia módszertanát alkalmazták az Instagramon, amelyet a Grounded Theory elméletén alapuló adatelemzés követett. Három gyártó (márka) 153 képes és videós bejegyzése alapján nyolc témakört és azokhoz kapcsolódó üzenetet tudtak azonosítani. A fő üzenetek elsősorban a kávézást mint élményt mutatják be (kikapcsolódás, ellazulás), emellett megjelenik a kávé mint kedvelt íz és hatás, amelyet képi és hangeffektusokkal kísérnek. Összességében elmondható, hogy a bejegyzések többlettartalommal rendelkeznek, de az ösztönzés elsősorban a kávéfogyasztás érzelmi stimulálására fókuszál, a tudatos (értelmi) hatás, mint az egészséges táplálkozásba való beillesztés, a fenntartható kávéválaszték megjelenése nagyon parciális a közösségi felületen.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | trendek, Instagram, vizuális tartalom, Grounded Theory, kávéfogyasztás, fenntartható, egészségtudatosság |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 15 Jan 2025 07:37 |
Last Modified: | 15 Jan 2025 07:37 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/213532 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |