REAL

Mentorálás és coaching a felsőoktatásban = Mentoring and coaching in higher education

Török, Erika (2024) Mentorálás és coaching a felsőoktatásban = Mentoring and coaching in higher education. GRADUS, 11 (3). ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2024_3_ECO_002_Torok.pdf - Published Version

Download (277kB) | Preview

Abstract

A mentorálás és a coaching fogalmának egyre gyakoribb használata figyelhető meg mind az üzleti élet, mind az oktatás területén. Jelen dolgozatban összehasonlítjuk e két fogalmat, és rámutatunk a köztük lévő hasonlóságokra és különbségekre. Az egyes ágazatok, így pl.: az oktatás, felsőoktatás és az ipari- gazdasági szféra tekintetében is érdemes megvizsgálni ezeknek a fejlesztő folyamatoknak az értelmezési és alkalmazhatósági kereteit, sajátosságait Az alábbiakban vizsgálódásunk fókuszába a felsőoktatást helyezzük. Az Európai Képesítési Keretrendszer (2008/C 111/01) szerinti tanulási eredmények között hangsúlyos szerepet kap a szaktudás mellett a készségek, képességek és kompetenciák fejlesztése. A magyar felsőoktatás körülményei között sem kérdéses, hogy a mentorálás és a coaching módszerének alkalmazása a hagyományos oktatási módszerek és eszközök mellett nagyban segítheti a munka világában megkövetelt kompetenciák fejlesztését. | Mentoring and coaching are increasingly used in both business and education. This paper compares these two concepts and highlights their similarities and differences. It is also worth examining the interpretative and applicability frameworks and specificities of these development processes about individual sectors, such as education, higher education and the industrial-economic sphere. In the following, we focus on higher education. In the learning outcomes of the European Qualifications Framework (2008/C 111/01), the development of skills, abilities and competencies plays an important role alongside the development of competencies. In the context of Hungarian higher education, there is no question that the use of mentoring and coaching, alongside traditional teaching methods and tools, can significantly help to develop the competencies required in the world of work.

Item Type: Article
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 15 Jan 2025 12:28
Last Modified: 15 Jan 2025 12:28
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/213563

Actions (login required)

Edit Item Edit Item