Kovács, Szilvia and Fejes, Csilla (2024) Közösségi tudáskincs - A médiaértés és kritikai gondolkodás oktatásának civil szervezetek bevonásával megjelenő perspektívái a felsőoktatásban. CIVIL SZEMLE, 21 (5(8)). pp. 63-79. ISSN 1786-3341
|
Text
KovacsSzilviaFejesCsilla.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
A digitális forradalom által felerősített információk, vélemények és elméletek rajzásában immár elengedhetetlen azon, alapjogokat is támogató képesség, hogy a tényeket meg tudjuk különböztetni a véleményektől, az értelmeset és értelmetlentől. A kritikai gondolkodás tehát egyike azoknak az alapkompetenciáknak, amelyek adott médiakörnyezetünkben az összezavarodás, a reprezentációs eltorzulás kockázataival szemben alkalmazni tudunk. A civil szervezetek e terén végzett munkáját, azok felnőttképzésbe történő adoptálásának lehetőségeit tárgyalja a jelen tanulmány. Teszi ezt egy 2024 őszén, a Dunaújvárosi Egyetemen zajló empirikus kutatás eredményeinek bemutatásával.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | médiaértés, kritikai gondolkodás, oktatás, civil szervezetek, felsőoktatás |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 23 Jan 2025 09:38 |
Last Modified: | 23 Jan 2025 09:38 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/214139 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |