REAL

Az országimázs javításának gazdaságstatisztikai megközelítése – 2. rész = An Economic Statistical Approach to Improving Country Image – Chapter 2 : A turizmus és az országbrand útmodelljei = Path Models of Tourism and the Country Brand

Kálmán, Botond Géza and Malatyinszki, Szilárd and Afadzinu, Sewornu Kobla (2025) Az országimázs javításának gazdaságstatisztikai megközelítése – 2. rész = An Economic Statistical Approach to Improving Country Image – Chapter 2 : A turizmus és az országbrand útmodelljei = Path Models of Tourism and the Country Brand. CONTROLLER INFO, 12 (4). pp. 40-46. ISSN 2063-9309

[img]
Preview
Text
Azorszagimazsjavitasanakgazdasagstatisztikai.pdf

Download (1MB) | Preview

Abstract

Egy ország valós, gyakorlati megítélését többek között két gazdasági adat is mutatja: az érkező turisták és a vendégéjszakák száma és részesedése a bruttó nemzeti jövedelemben (GDP), illetve az országba érkező külföldi tőkebefektetések (FDI) alakulása. Nem mindegy tehát, hogy egy ország a külföldiek szemében milyen képet alakít ki magáról. Ugyanúgy, mint egy terméknél, vagy akár az egyes embereknél, a mások által kialakított vélemény azon a képen alapul, amelyet az ország magáról kifelé hitelesen megmutat. Ez a kép, amennyiben sikeres, minden területen növeli az ország versenyképességét. Ezért minden ország kénytelen a branding témájával foglalkozni. Kétrészes tanulmányunk ennek a széles területnek egy szeletére, a turizmus és az országbrand kapcsolatára fókuszált. A második részben a gazdaságstatisztika módszereivel modellt készítettünk, amellyel magyarázható az országbrand és a turizmus kapcsolata és kölcsönhatása. A modellek készítéséhez nyilvánosan elérhető nemzetközi adatbázisok adatait használtuk. Sikerült kimutatnunk olyan területeket, amelyeken az elért javulás a turisztikai versenyképesség mellett az országbrand értékét is növeli.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: Turizmus; Vendégéjszakák; Bruttó nemzeti jövedelem; Versenyképesség
Subjects: G Geography. Anthropology. Recreation / földrajz, antropológia, kikapcsolódás > G Geography (General) / Földrajz általában > G154.9-155.8 Tourism / turizmus
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 24 Jan 2025 07:47
Last Modified: 24 Jan 2025 07:47
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/214290

Actions (login required)

Edit Item Edit Item