Belényesi, Emese and Győrfyné, Kukoda Andrea (2024) A ChatGPT használata a közigazgatási felsőoktatásban: egy pilot kutatás tanulságai = Using ChatGPT In Higher Education of Public Administration: Lessons from a Pilot Research. JEL-KÉP: KOMMUNIKÁCIÓ KÖZVÉLEMÉNY MÉDIA (2024/1). pp. 54-79. ISSN 0209-584X
|
Text
JelKep_2024_1__Belenyesi_Emese__Gyorfyne_Kukoda_Andrea.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
A ChatGPT használata a felsőoktatásban egyre nagyobb érdeklődést kiváltó téma, ami arra ösztönzi az oktatókat, hogy megvizsgálják, milyen hatással van a hallgatói magatartásra és a tanulmányi teljesítményre. A pilot kutatás empirikus megközelítést alkalmazva, a Technológia Elfogadási Modell (TAM) prizmáján keresztül vizsgálja a hallgatók ChatGPT-vel való interakciójának hatásait. A vizsgálat több hallgatói csoport bevonásával zajlott, akik különböző osztálytermi helyzetekben kommunikáltak a ChatGPT-vel. A TAM elméleti keretként szolgált ezen innovatív eszköz hallgatói elfogadásának és alkalmazási dinamikáinak megértéséhez. Az eredmények azt mutatják, hogy a hallgatók pozitív hozzáállást tanúsítottak a ChatGPT-vel kapcsolatban, az alkalmazás felhasználóbarát felületének és zökkenőmentes elérhetőségének tulajdonítva az ezzel kapcsolatos tanulmányi teljesítményüket, azonban a kapott eredménnyel már nem voltak annyira elégedettek. Ennek összetevőit vizsgálja a pilot kutatás. | The use of ChatGPT in higher education is a topic of growing interest, prompting educators to examine its impact on student behavior and academic performance. This pilot study employs an empirical approach, utilizing the Technology Acceptance Model (TAM) to investigate the effects of students' interactions with ChatGPT. The study involved different student groups communicating with ChatGPT in various classroom settings. TAM served as the theoretical framework to understand this innovative tool's acceptance and application dynamics among students. The findings indicate that students exhibited a positive attitude towards ChatGPT, attributing their academic performance to the application's user-friendly interface and seamless accessibility. However, they were less satisfied with the outcomes they achieved. The pilot study explores the components underlying these findings.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | közigazgatási felsőoktatás, Technológiai Elfogadási Modell (TAM), ChatGPT, public administration higher education, Technology Acceptance Model (TAM) |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 29 Jan 2025 13:07 |
Last Modified: | 29 Jan 2025 13:07 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/214610 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |