Mihály, Tamás and Soós, Mihály and Mihály-Karnai, Laura (2024) Hal- és halászati termékek fogyasztásának meghatározó tényezői. GAZDÁLKODÁS, 68 (6). pp. 533-547. ISSN 0046-5518
|
Text
Gazdalkodas2024_6_3370Hal-eshalaszati534-547.pdf - Published Version Download (840kB) | Preview |
Abstract
Napjainkban megfigyelhető, hogy a halfogyasztási szokások és a fogyasztást meghatározó tényezők folyamatosan változnak a globalizációnak köszönhetően. Az elmúlt években a felgyorsult világnak és a járványok világszintű terjedésének hatására a fogyasztói hangsúly az ár helyett a minőségre és a kényelemre helyeződik, hiszen egyre inkább előtérbe kerül az egészséges ételek fogyasztása, melyben a halak kiemelt szerepet kapnak. A cikk elsődleges célja, hogy feltérképezze a hal- és halászati termékek fogyasztásának sajátosságait, valamint azonosítsa azon tényezőket, melyek befolyásolják a fogyasztók hal- és halászati termékek fogyasztásának preferenciáit és döntéseit. A PRISMA keretrendszer alkalmazásával 2000 és 2023 között megjelent cikkeket választottunk ki a Google Scholar, a Web of Science és a Scopus segítségével, azonban a témához kapcsolódó korábbi kutatásokat is tanulmányoztuk. Az eredmények azt mutatják, hogy a fogyasztói döntéseket az egészségre, valamint az érzékszervre ható tényezők, a termelés jellemzői/sajátosságai és a könnyű elkészíthetőség, vagyis a kényelem befolyásolja leginkább.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | egészséges táplálkozás, fogyasztói magatartás, halfogyasztási preferenciák, halmarketing, fogyasztási trendek |
Subjects: | S Agriculture / mezőgazdaság > SH Aquaculture. Fisheries. Angling / vizi növény-és állattartás, halászat, sporthorgászat |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 12 Feb 2025 13:10 |
Last Modified: | 12 Feb 2025 13:10 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/215527 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |