Kálmán, Botond Géza and Grotte, Judit and Zugor, Zsuzsanna and Malatyinszki, Szilárd (2025) A turisztikai kereslet és az országmárkaérték összefüggéseinek vizsgálata : A látogatások hatásának statisztikai elemzése. VEZETÉSTUDOMÁNY, 56 (2). pp. 45-54. ISSN 0133-0179
|
Text
VEZTUD20250204.pdf - Published Version Download (599kB) | Preview |
Abstract
Jelen tanulmány a turisztikai adatoknak az ország márkaértékével való kapcsolatát és arra gyakorolt hatását vizsgálja nyilvános adatbázisok felhasználásával, statisztikai módszerek alkalmazásával. Az országbrand egy országról a külföldiek szemében alkotott képpel kapcsolatos fogalom. Jelzi az ország értékét, azaz külföldi elfogadottságát, megbecsültségét. Ez az érték tükröződik az országba érkező turisták számának alakulásában is. Az érkezők száma azonban nem része a széles körben használatos brandindexeknek, ezek inkább az ország idegenforgalmi percepcióját vizsgálják. Számos tanulmány azonban igazolta, hogy a brand értékének növekedése növeli a külföldi látogatók számát is. Jóval kevesebben vizsgálták azt a kérdést, hogy az országba látogatók száma közvetlen befolyással van-e a brand értékére. A tanulmány eredményei igazolják a brand és az érkezők száma közötti szignifikáns korrelációt, továbbá az oksági kapcsolatot a két mutató között. Az oksági kapcsolat azonban tartalmaz némi bizonytalanságot, amelynek kezelését a jövőbeli kutatások fogják megoldani. A szerzők célja a jelenlegi tanulmánnyal egyfajta próbakutatás volt, tehát a kérdés megválaszolhatóságának felmérése.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | fenntarthatóság, utazás és turizmus, országimázs, globális versenyképességi mutató |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HC Economic History and Conditions / gazdaság története és alapelvek |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 13 Feb 2025 13:42 |
Last Modified: | 13 Feb 2025 13:42 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/215562 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |