Kéri, Anita and Berki, Boglárka (2025) A hallgatói jelentkezési számok mögött meghúzódó indokok vizsgálata a felsőoktatási szolgáltatásminőség tükrében. VEZETÉSTUDOMÁNY, 56 (2). pp. 15-29. ISSN 0133-0179
|
Text
VEZTUD20250202.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (907kB) | Preview |
Abstract
A felsőoktatás napjainkban számos kihívással szembesül, amelyek közül az egyik legjelentősebb a hallgatói létszám változása a különböző képzési területeken. A vizsgált egyetemen a szakirányú továbbképzésekre jelentkezők száma emelkedett, míg a mesterképzések iránti érdeklődés csökkent a COVID-19-et követő időszakban. A kutatás célja az volt, hogy kimondottan a szolgáltatásminőség dimenziók vizsgálatán keresztül tárja fel a Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán a szakirányú továbbképzések iránti megnövekedett érdeklődés és a mesterképzések alacsonyabb jelentkezési száma mögött meghúzódó okokat. Kvalitatív fókuszcsoportos megkérdezések alapján, valamint a SERVQUAL-módszer alkalmazásával kérdőíves felmérést végeztek a szerzők. Az eredmények arra utalnak, hogy a szakirányú továbbképzések iránti érdeklődés főként a konkrét munkaerőpiaci igényekhez kapcsolódik, míg a mesterképzések esetében inkább a látókör szélesítése és a tudásbővítés a fő motiváció. Mindkét csoport esetében magasabbak voltak az elvárások az észlelt szolgáltatásminőségnél, ami számos fejlesztési javaslatot vet fel az egyetemi kar számára.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | felsőoktatás, fókuszcsoport, SERVQUAL, szolgáltatásminőség |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 17 Feb 2025 09:30 |
Last Modified: | 17 Feb 2025 09:30 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/215643 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |