REAL

A lakóhely és a többi elektromos mikromobilitási eszköz elérhetőségének hatása az e-rollerek használatára Magyarországon = The effect of the availability of accommodation and other electric micromobility solutions on the usage of e-scooters in Hungary

Szemere, Dorottya and Dobos, Imre (2024) A lakóhely és a többi elektromos mikromobilitási eszköz elérhetőségének hatása az e-rollerek használatára Magyarországon = The effect of the availability of accommodation and other electric micromobility solutions on the usage of e-scooters in Hungary. STATISZTIKAI SZEMLE, 102 (9). pp. 947-971. ISSN 00390690

[img]
Preview
Text
2024_09_947.pdf - Published Version

Download (566kB) | Preview

Abstract

Az elektromos mikromobilitási eszközök egyre népszerűbbek a városi közlekedésben, mivel képesek csökkenteni a személygépkocsitól mint személyszállítási eszköztől való nagyfokú függést, amely sok városban és fő közlekedési útvonalon hozzájárul a fokozott szintű légszennyezéshez és a forgalmi torlódásokhoz. Bár az e-mobilitási alternatívák mérsékelik a negatív környezeti hatásokat, egyes tanulmányok szerint ez attól is függ, milyen közlekedési módot váltanak ki vele a használók. Míg ezeknek a fenntartható közlekedési eszközöknek egyértelműen vannak előnyei, addig az európai országok nagy része továbbra is küzd az elektromos rollerek közlekedési ökoszisztémába történő integrálásával. Figyelembe véve a fentebb is említett integrációval kapcsolatos nehézségeket, feltáró kutatásunkban szerettünk volna választ kapni arra, hogy a lakóhely és az elektromos rollerek használata között kimutatható-e szignifikáns összefüggés, és ha igen, az mennyire erős. Vizsgáltuk továbbá azt is, hogy az elektromos roller használatára hatással van-e, ha elérhetők az adott területen más mikromobilitási eszközök is. A kapott eredmények azt mutatják, hogy sem a lakóhely, sem más mobilitási eszközök elérhetősége nem befolyásolja szignifikánsan az elektromos rollerek használatára vonatkozó felhasználói döntéseket. | Electric micromobility vehicles are becoming increasingly popular in urban transport because they can reduce the high dependency on cars as a means of passenger transport, which contributes to increased levels of air pollution and congestion in many cities and on major transport routes. While e-mobility alternatives reduce negative environmental impacts, some studies have shown that this depends on the mode of transport that users choose to change. While these sustainable means of transport have clear benefits, most European countries are still struggling to integrate electric scooters into the transport ecosystem. Given the difficulties with integration mentioned above, our exploratory research aimed to find out whether and to what extent there is a significant correlation between the place of living and the use of electric scooters. We also investigated whether the use of electric scooters is affected by the availability of other micromobility devices in the area. The results demonstrate that neither the location of living space nor the availability of other mobility devices significantly influences user decisions to use electric scooters.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: elektromos roller, mikromobilitás, Kruskal–Wallis-ANOVA, electric scooter, micro-mobility, Kruskal–Wallis ANOVA
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
Depositing User: Dorottya Cseresnyés
Date Deposited: 20 Feb 2025 15:25
Last Modified: 20 Feb 2025 15:25
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/215833

Actions (login required)

Edit Item Edit Item