Verebélyi, Gabriella (2024) A gyógypedagógus hallgatók szociális és érzelmi képességei a társadalmi elvárások tükrében = Social and Emotional Abilities of Special Education Students in Light of Social Expectations. MESTER ÉS TANÍTVÁNY, 2 (2). pp. 203-210. ISSN 1785-4342
|
Text
203-210_VerebelyiGabriella_MT_2024_2.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (6MB) | Preview |
Abstract
Társadalmi elvárás, hogy a köznevelési intézmények a szociális és érzelmi tanulás fejlesztésének központjaiként működjenek. A pedagógusok kulcsszerepet játszanak a tanulók szociális és érzelmi fejlődését segítő iskolai környezet kialakításában, szociális kompetenciájuk nemcsak a diákokra van hatással, hanem saját jóllétükre is. Napjaink egyik legnagyobb kihívása a gyorsan változó társadalmi-gazdasági környezethez való megfelelő adaptálódás. A rugalmas alkalmazkodás legfontosabb feltétele az érzelmi képességek magas szintű fejlettsége. A bemutatott vizsgálat eredményei alapján képet kaphatunk arról, hogy a gyógypedagógus hallgatók (N:251) milyen erőforrásokkal rendelkeznek ehhez a feladatkörhöz. Az eredmények segíthetik a pedagógusképzőket abban, hogy hatékonyabban tudják kísérni a pedagógussá válás folyamatát, melynek fontos része a hallgatók személyiségfejlesztése, a szociális és érzelmi képességeik kibontakoztatásának elősegítése is. | It is a societal expectation that public education institutions function as centers for the development of social and emotional learning. Teachers play a key role in creating a school environment that supports students’ social and emotional development; their social competence affects not only the students but also their own well-being. One of the greatest challenges today is the proper adaptation to the rapidly changing socio-economic environment. The most important condition for flexible adaptation is a high level of emotional competence. Based on the results of the presented study, we can gain insight into what resources special education teacher students (N: 251) have for this role. The results may assist teacher training programs in better supporting the process of becoming a teacher, a key part of which is the development of students’ personalities and the fostering of their social and emotional abilities.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | szociális képességek, érzelmi intelligencia, pedagógusképzés, social skills, emotional intelligence, teacher training |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 06 Mar 2025 13:46 |
Last Modified: | 06 Mar 2025 13:46 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/216399 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |