REAL

Szülői támogatás és hitre nevelés : Tapasztalatok a PPKE tanár szakos hallgatói körében = Parental Support and Religious Education : Experiences Among PPKE Teacher Training Students

Karainé Gombocz, Orsolya (2024) Szülői támogatás és hitre nevelés : Tapasztalatok a PPKE tanár szakos hallgatói körében = Parental Support and Religious Education : Experiences Among PPKE Teacher Training Students. MESTER ÉS TANÍTVÁNY, 2 (2). pp. 121-129. ISSN 1785-4342

[img]
Preview
Text
121-129_KaraineGomboczOrsolya_MT_2024_2.pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (6MB) | Preview

Abstract

Korábbi kutatásaink során több alkalommal is vizsgáltuk a család támaszszerepét. Legutóbbi e témában született közleményünk a családi támogatást általánosságban vizsgálta. Célunk egy átfogó kép megalkotása volt: a család mely szereplői jelennek meg hangsúlyosan a hallgatók támogatásában, és mely területeken érezhető át különösen ez a támogatás. Szembetűnő tapasztalata volt munkánknak, hogy a család világképet és életfilozófiát ad támogató funkció expressis verbis viszonylag kevés válaszadónál jelent meg, és a család az identitás forrása támogató funkció is inkább csak rejtett formában volt tetten érhető a válaszokban. Fontosnak tartottuk, hogy kutatásunkat folytassuk, gondolatmenetünket továbbvigyük ebben a katolikus egyetem tanárképzése szempontjából fontos témában. Tanulmányunk arra tesz kísérletet, hogy a Pázmány Péter Katolikus Egyetem elsőéves bölcsész tanár szakos hallgatói tapasztalatát bemutassa: eddigi életében miként élte meg a fiatal tanárjelölt a családi támogatást a vallás gyakorlásában. Célunk, hogy lehetőségeinkhez mérten feltárjuk, milyen családi támogatásban részesültek ezen a téren hallgatóink, és számba vegyük, mit tehet az egyetem: milyen lehetőségeket kínálhat a vallás gyakorlásában, a hitben való elmélyülésben, és miért fontos ez a katolikus tanárképzésben. | In previous research we have investigated the role of family support on several occasions. Our most recent paper on this topic examined family support in general. Our aim was to build a comprehensive picture of which family actors are prominent in student support and in which areas this support is particularly felt. A striking finding of our work was that the support function of the family as a source of worldview and philosophy of life appeared expressis verbis in relatively few responses, and the support function of the family as a source of identity was also more likely to be implicit in the responses. We considered it important to continue our research and to take our ideas further on this topic, which is important for teacher training at Catholic universities. Our study is an attempt to present the experience of first-year students at Pázmány Péter Catholic University, and how the young teacher candidates have experienced family support in the practice of religion in their lives so far. Our aim is to explore, within the framework of our abilities, what sort of family support our students have received in this field, and to explore how the university can contribute to it: what support can it provide in practising religion and deepening faith, and why is this important in Catholic teacher education.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: szülői támogatás, hitre nevelés, katolikus egyetem, parental support, religious education, Catholic university
Subjects: B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > BR Christianity / kereszténység
L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 06 Mar 2025 13:56
Last Modified: 06 Mar 2025 13:56
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/216406

Actions (login required)

Edit Item Edit Item