Gulyás, Klára (2024) Az érintettek nézőpontja : Antropológiai dokumentumfilmek mint pedagógiai eszközök a pedagógus és a társadalomtudományi képzési területeken. SÁROSPATAKI FÜZETEK, 28 (3). pp. 43-59. ISSN 1416-9878
|
Text
SFuzetek_3szam_2024_w1 Extract[43-59].pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (647kB) | Preview |
Abstract
Egyetemi oktatómunkám során nagy hangsúlyt fektetek a vizuális módszerek alkalmazására. Tanulmányomban ezen módszerek kurzusokon történő alkalmazhatóságát mutatom be eddigi oktatói tapasztalataimra támaszkodva. Az általam tartott kurzusok a társadalomtudományi szakokhoz és a neveléstudományi képzésekhez kapcsolódnak. A vizuális módszerek alkalmazásának kettős célkitűzése van. Egyrészt a részvételi oktatás előmozdítása, másrészt különösen a szociális munka módszereinek és a pedagógiai munkafolyamatok nem kizárólag elméleti módon történő átadásának elősegítése. A kurzusokon olyan antropológiai dokumentumfilmek közös elemzése és feldolgozása történik meg, amelyek a vizsgált lokális közösségek perspektívájából mutatják be az adott közösség életét jellemző szociokulturális folyamatokat. Ezen keresztül pedig rá világítanak a közösség társadalmi folyamatainak fontosabb összefüggéseire, és az együttélési helyzetek jellemzőire.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | részvételi oktatás, vizuális módszerek, antropológiai dokumentumfilm |
Subjects: | L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan |
Depositing User: | István Varga |
Date Deposited: | 13 Mar 2025 14:02 |
Last Modified: | 13 Mar 2025 14:02 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/216793 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |