REAL

Az érintettek nézőpontja : Antropológiai dokumentumfilmek mint pedagógiai eszközök a pedagógus és a társadalomtudományi képzési területeken

Gulyás, Klára (2024) Az érintettek nézőpontja : Antropológiai dokumentumfilmek mint pedagógiai eszközök a pedagógus és a társadalomtudományi képzési területeken. SÁROSPATAKI FÜZETEK, 28 (3). pp. 43-59. ISSN 1416-9878

[img]
Preview
Text
SFuzetek_3szam_2024_w1 Extract[43-59].pdf - Published Version
Available under License Creative Commons Attribution.

Download (647kB) | Preview

Abstract

Egyetemi oktatómunkám során nagy hangsúlyt fektetek a vizuális módszerek alkalmazására. Tanulmányomban ezen módszerek kurzusokon történő alkalmazhatóságát mutatom be eddigi oktatói tapasztalataimra támaszkodva. Az általam tartott kurzusok a társadalomtudományi szakokhoz és a neveléstudományi képzésekhez kapcsolódnak. A vizuális módszerek alkalmazásának kettős célkitűzése van. Egyrészt a részvételi oktatás előmozdítása, másrészt különösen a szociális munka módszereinek és a pedagógiai munkafolyamatok nem kizárólag elméleti módon történő átadásának elősegítése. A kurzusokon olyan antropológiai dokumentumfilmek közös elemzése és feldolgozása történik meg, amelyek a vizsgált lokális közösségek perspektívájából mutatják be az adott közösség életét jellemző szociokulturális folyamatokat. Ezen keresztül pedig rá világítanak a közösség társadalmi folyamatainak fontosabb összefüggéseire, és az együttélési helyzetek jellemzőire.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: részvételi oktatás, vizuális módszerek, antropológiai dokumentumfilm
Subjects: L Education / oktatás > L1 Education (General) / oktatás általában > L11 Teaching methods / oktatásmódszertan
Depositing User: István Varga
Date Deposited: 13 Mar 2025 14:02
Last Modified: 13 Mar 2025 14:02
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/216793

Actions (login required)

Edit Item Edit Item