Pethő, László (2023) Állami Műszaki Főiskola 1947-1951. TUDÁSMENEDZSMENT, 24 (3. KSZ). pp. 200-212. ISSN 1586-0698 (Submitted)
|
Text
200_TM_24_K3TM.+2023.24.kd.1026.pdf - Published Version Download (691kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány egy felzárkóztató program keretében létrejött felnőttképzési kezdeményezés történetét vázolja és hatását elemzi. A második világháború után megalakult főiskola a gazdaság konkrét igényei alapján alakult meg. Lérejöttét a szakszervezetek kezdeményezték, a kormány biztosította a főiskola működésének finanszírozását. Az újonnan létrejött intézmény vállalta, hogy a felmerült igényekre reagálva nagyszámú mérnököt képez. A tanulmány követi a főiskola alapítását, bemutatja működését, vezetőit és tanárait, akiknek többsége pályakezdő oktató volt. Kiválasztásuk során igyekeztek eleget tenni a minőségbiztosítás feltételeinek, lényegesnek tartották, hogy komoly gyakorlati tapasztalattal rendelkezzenek. A szerző bemutatja a kiszemelt hallgatók toborzását, akiket főleg tanulni kívánó gyári alkalmazottakból és munkásokból választottak ki. A dolgozat írója külön kitér a főiskola programjában alkalmazott felnőttképzési módszerek alkalmazására. Kiemeli az instrutorok közreműködését, akik konzulensként és tanulást támogató személyként segítették a hallgatók tanulását. Végül konkrét példák bemutatásával áttekinti a felzárkóztató program mérlegét, és a végzett hallgatók karrierjének alakulását. Elemzése során említést tesz a kudarcokról, és vázolja a munka melletti tanulás speciális problémáit.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | felzárkóztatás; hatáselemzés; munka melletti tanulás |
Subjects: | L Education / oktatás > LA History of education / neveléstörténet |
Depositing User: | Dr László Pethő |
Date Deposited: | 18 Mar 2025 08:21 |
Last Modified: | 18 Mar 2025 08:21 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/216999 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |