REAL

A számítógépes oktatás teoretikusa: Seymour Papert

Komenczi, Bertalan (2025) A számítógépes oktatás teoretikusa: Seymour Papert. In: Pedagógiai összhangzattan : Tanulmányok a 70 éves Pukánszky Béla tiszteletére. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó, Eger, pp. 159-168. ISBN 978-963-496-293-9

[img]
Preview
Text
159_Komenczi.pdf - Published Version

Download (580kB) | Preview

Abstract

Az elmúlt fél évszázad alatt kibontakozó informatikai és telekommunikációs forradalom alapvetően és mélyrehatóan változtatta meg az emberi információkezelési és közlési technikák feltétel- és lehetőségrendszerét. Az elektronikus-digitális információfeldolgozás, a multimédia, a hipertext, a virtuális és kiterjesztett valóság, az összekapcsolt adatbázisok és a globális kommunikációs hálózatok radikálisan átformálták információs környezetünket. A kulturális környezetünkben igen rövid idő alatt bekövetkezett széles körű és mélyreható változások komoly kihívást jelentenek mind a neveléstudomány, mind a pedagógiai praxis számára. Alapvető kérdés, hogy az új eszközvilág hatására hogyan módosulnak a tanulás és a tanítás mibenlétéről kialakult elképzeléseink. Az új eszközrendszer megjelenésével együtt jár, hogy a megszokottól eltérő módon értelmezzünk bizonyos, a pedagógia tárgyát képező jelenségeket? Lehet-e és szükséges-e új elemeket beemelni a didaktikai gondolkodásba? Az elektronikus információs és kommunikációs eszközök neveléstudományi reflexiójának kibontakozása a múlt század második felében kezdődött, párhuzamosan a számítógépek folyamatos fejlesztésével, amely fejlesztések eredményeképpen – úgy véljük – nem túlzás az új eszköz metamorfózisáról beszélni. Tanulmányunkban ennek a reflektív gondolkodásnak az eredményeiből idézünk fel néhányat a számítógépes oktatás meghatározó teoretikusa, Seymour Papert művei alapján.

Item Type: Book Section
Subjects: L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata
Depositing User: Tibor Gál
Date Deposited: 01 Apr 2025 18:05
Last Modified: 01 Apr 2025 18:05
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/217415

Actions (login required)

Edit Item Edit Item