Forgács, Anett and Lukács, Judit and Horváth, Richárd (2024) Fuzzy következtetési rendszer sikeres telemarketing kampány előrejelzésére : Fogalmak, módszerek. SZIGMA, 55 (4). pp. 415-433. ISSN 0039-8128
|
Text
Szigma2024_4_4.pdf - Published Version Download (798kB) | Preview |
Abstract
A klasszikus kétértékű logika alapján állításaink igazak vagy hamisak lehetnek, de a valóságban, például gazdasági és társadalomtudományi területeken sok esemény nem írható le pontosan ezen koncepcióval. A probléma egyik lehetséges megoldása a lágyszámítási módszerek, különösen a fuzzy logika alkalmazása lehet. Ebben a cikkben bemutatjuk a fuzzy következtető rendszerek gazdasági alkalmazhatóságát egy részletes példán keresztül. A vizsgálat során egy piaci kampány célcsoportjának kiválasztását céloztuk meg korábbi adatok alapján. Egy több bemenettel és egy kimenettel rendelkező döntési modellt alkottunk, amelyben minőségi és mennyiségi változókat egyaránt figyelembe vettünk. Az eredmények és a kiértékelés részletes elemzése alátámasztja, hogy a fuzzy módszer hatékonyan alkalmazható fogyasztói döntések modellezésére, különféle tényezők figyelembevételével.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HB Economic Theory / közgazdaságtudomány |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | Zsolt Baráth |
Date Deposited: | 03 Apr 2025 07:35 |
Last Modified: | 03 Apr 2025 07:35 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/217511 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |