REAL

Fenntartható flanc? Luxusvásárlók és a felelős fogyasztás divatja

Horváth, Mónika and Papp, Zsófia Márta (2025) Fenntartható flanc? Luxusvásárlók és a felelős fogyasztás divatja. TURIZMUS BULLETIN, 25 (1). pp. 45-52. ISSN 1416-9967

[img]
Preview
Text
5tb.pdf - Published Version

Download (242kB) | Preview

Abstract

A tanulmány a fenntartható luxus és a luxusfogyasztók fenntarthatósággal kapcsolatos attitűdjének vizsgálatára fókuszál. A luxus és a fenntarthatóság fogalma kapcsolatának áttekintése mellett bemutatásra kerülnek olyan jó gyakorlatok is, melyek azt bizonyítják, hogy a luxusmárkák számára is fontos a fenntarthatóság. A kapcsolódó kvantitatív kutatás keretében a szerzők a luxusfogyasztók fenntarthatósági attitűdjét és vásárlási szokásait mérték fel. Az eredmények szerint a luxusfogyasztók körében általánosságban pozitív hozzáállás jellemző a fenntarthatósággal kapcsolatban, ami megjelenik a használt termékek vásárlásában és a hosszútávú használatban egyaránt. A tanulmány fő következtetése, hogy a luxusmárkák bátrabban építhetnek a fenntarthatóság kommunikációjára, mivel a vásárlók oldaláról ez nemcsak divatkérdés, hanem valós igény is.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: luxus, fenntarthatóság, attitűd-skála, luxusfogyasztó
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 10 Apr 2025 13:12
Last Modified: 10 Apr 2025 13:12
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/217662

Actions (login required)

Edit Item Edit Item