Horváth, Mónika and Papp, Zsófia Márta (2025) Fenntartható flanc? Luxusvásárlók és a felelős fogyasztás divatja. TURIZMUS BULLETIN, 25 (1). pp. 45-52. ISSN 1416-9967
|
Text
5tb.pdf - Published Version Download (242kB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a fenntartható luxus és a luxusfogyasztók fenntarthatósággal kapcsolatos attitűdjének vizsgálatára fókuszál. A luxus és a fenntarthatóság fogalma kapcsolatának áttekintése mellett bemutatásra kerülnek olyan jó gyakorlatok is, melyek azt bizonyítják, hogy a luxusmárkák számára is fontos a fenntarthatóság. A kapcsolódó kvantitatív kutatás keretében a szerzők a luxusfogyasztók fenntarthatósági attitűdjét és vásárlási szokásait mérték fel. Az eredmények szerint a luxusfogyasztók körében általánosságban pozitív hozzáállás jellemző a fenntarthatósággal kapcsolatban, ami megjelenik a használt termékek vásárlásában és a hosszútávú használatban egyaránt. A tanulmány fő következtetése, hogy a luxusmárkák bátrabban építhetnek a fenntarthatóság kommunikációjára, mivel a vásárlók oldaláról ez nemcsak divatkérdés, hanem valós igény is.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | luxus, fenntarthatóság, attitűd-skála, luxusfogyasztó |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > H Social Sciences (General) / társadalomtudomány általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 10 Apr 2025 13:12 |
Last Modified: | 10 Apr 2025 13:12 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/217662 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |