REAL

A gamifikáció alkalmazás a toborzás és kiválasztás területén

Molnár, Anikó and Müller, Anetta (2024) A gamifikáció alkalmazás a toborzás és kiválasztás területén. GRADUS, 11 (1). ISSN 2064-8014

[img]
Preview
Text
2024_1_ART_005_Molnar.pdf - Published Version

Download (352kB) | Preview

Abstract

A gamifikáció az emberi erőforrások területén, különösen a toborzás és kiválasztás terén, kulcsfontosságú a részvétel fokozása, a készségek értékelése és az igazságosság szempontjából. A játékelemek beillesztésével valósághű játékélményt teremt, lehetővé téve a munkakör valós modellezését. A szabványosított játékok az objektív értékelés mellett, csökkentik a felmérések során előforduló elfogultságot. A gamifikáció növeli a jelentkezők motivációját és elkötelezettségét, átalakítja az emberi erőforrások gyakorlatát, dinamikussá, vonzóvá és hatékonnyá téve a toborzási folyamatot. Jelentősége abban rejlik, hogy az alkalmazkodó tehetségeket azonosítja, miközben a folyamatos tanulás kultúráját támogatja. A cikk röviden felvázolja a gamifikáció használatát és koncepcióit, valamint a játékelméletek alkalmazását az emberi erőforrások területén, szekunder kutatások alapján.

Item Type: Article
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HD Industries. Land use. Labor / ipar, földhasználat, munkaügy > HD3 Labor / munkaügy
H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
Depositing User: Andrea Tankó
Date Deposited: 07 May 2025 06:25
Last Modified: 07 May 2025 06:25
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/218625

Actions (login required)

Edit Item Edit Item