Barker, Jennifer M. (2021) Film és gyerekjáték. APERTÚRA, 16 (2). pp. 1-19. ISSN 1787-7245
|
Text
Apertura2021tel_JenniferM.Barker_Filmesgyerekjatek.pdf - Published Version Download (3MB) | Preview |
Abstract
A tanulmány Jean-Pierre Meunier gyerekjátékokra tett rövid utalásaiból indul ki, majd arra kérdez rá, hogy mit taníthatnak a gyerekjátékok Meunier filmes azonosulással foglalkozó modelljéről. Meunier magyarázata szerint a filmes azonosulás a „szinkretikus szociabilitásból”, valamint abból kikülönülve alakul ki. A szinkretikus társas hajlam az „anonim kollektivitás” állapota, amely a csecsemőkorra és a kora gyermekkorra jellemző, és felnőttkorban sem tűnik el teljesen. Azt vizsgálva, amit Daniel Stern „vitalitásformáknak” nevezett, pontosabb képet alkothatunk arról, hogyan történik meg a váltás a Meunier-féle „elsődleges interszubjektivitás” és a „privát interszubjektivitás” között. A vitalitásformák továbbá kiegészítik Meunier árnyalt leírását a nézők, a karakterek és a film közötti affektív kapcsolatról, mivel általuk fókuszba kerülnek az esztétikai mozzanatok, amelyek révén ez a kapcsolat létrejön.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | N Fine Arts / képzőművészet > N Visual arts (General) For photography, see TR / vizuális művészet általában |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 12 May 2025 10:02 |
Last Modified: | 12 May 2025 10:02 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218730 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |