Ferencz-Flatz, Christian and Gyenge, Zsolt (2021) Tíz tétel a videóchat realitásáról : Egy fenomenológiai leírás. APERTÚRA, 16 (2). pp. 34-51. ISSN 1787-7245
|
Text
Apertúra 2021 tél_Christian Ferencz-Flatz_Tíz tétel a videóchat realitásáról. _Egy fenomenológiai leírás.pdf - Published Version Download (1MB) | Preview |
Abstract
A tanulmány a videóchatek valóságtapasztalatát vizsgálja. Edmund Husserl azon fenomenológiai reflexióiból indul ki, amelyek a valóság kérdését az interakcióval és az interszubjektív kommunikációval kötik össze. Ezek a megfontolások teremtik meg az elméleti keretet a videóhívások sajátos esetére vonatkozó tíz tézis megfogalmazásához. Ezek olyan kérdéseket taglalnak, mint a nyilvános-privát felosztás, a kortárs videóhívások sajátos képformája, az általuk létrehozott kölcsönös interszubjektív viszonyok, valamint specifikus térbeli és időbeli vonatkozásaik. | The paper addresses the experience of reality in video-calls. To this extent, it first draws from Edmund Husserl’s phenomenological reflections that connect the question of reality with that of interaction and that of intersubjective communication. These reflections set the larger theoretical framework for sketching out ten theses with regard to the specific case of video-calls. To this extent it addresses issues like the public-private divide, the specific image-form of contemporary video-calls, the mutual intersubjective relations they involve, as well as their specific spatiality and temporality.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | B Philosophy. Psychology. Religion / filozófia, pszichológia, vallás > B1 Philosophy (General) / filozófia általában Q Science / természettudomány > QA Mathematics / matematika > QA76.16-QA76.165 Communication networks, media, information society / kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom |
Depositing User: | Dorottya Cseresnyés |
Date Deposited: | 12 May 2025 14:11 |
Last Modified: | 12 May 2025 14:20 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218750 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |