REAL

Implementing advanced distribited learning : A case study from Vigorous Warrior 2024 and Clean Care 2024 excercises = Online képzés megvalósítása : Esettanulmány a Vigorous Warrior 2024 és a Clean Care 2024 gyakorlatokból

Kucsmik-Horváth, Éva and Presnall, Biljana (2024) Implementing advanced distribited learning : A case study from Vigorous Warrior 2024 and Clean Care 2024 excercises = Online képzés megvalósítása : Esettanulmány a Vigorous Warrior 2024 és a Clean Care 2024 gyakorlatokból. HONVÉDORVOS, 76 (KSZ). pp. 5-19. ISSN 0133-879X

[img]
Preview
Text
2024_Honvedorvos_kulonszam_5_19.pdf - Published Version

Download (498kB) | Preview

Abstract

Multinational military exercises inherently bring together participants with diverse backgrounds, experience levels, and knowledge bases, creating challenges in achieving uniform preparedness. The pre-training phase plays a critical role in equipping participants for effective engagement in these exercises. Furthermore, the evolving nature of military operations—characterized by increasing multinational collaboration and operational complexity—necessitates innovative training approaches, rapid skill acquisition, and adaptability.1 Integrating Advanced Distributed Learning (ADL) into multinational exercises represents a critical step in meeting these demands.2 This case study focuses on the implementation of ADL in the Vigorous Warrior 2024 and Clean Care 2024 (VW24/CC24) joint multinational exercises. For the first time, these exercises incorporated an eLearning platform to support pre-training requirements and serve as an asset during and after the exercise. Designed to cater to both the Training Audience (TA) and Exercise Control (EXCON), the platform was accessible to civilian and military participants alike. The authors present key lessons identified from the operational integration of ADL into VW24/CC24 and analyze its impact on the exercises. The study also highlights insights derived from learning analytics, including data collected from eLearning courses, illustrating the potential of ADL to enhance preparedness, streamline training, and support knowledge retention in complex multinational contexts. | A többnemzeti hadgyakorlatok természetüknél fogva összehozzák a különböző hátterű, tapasztalati szintű és tudásbázisú résztvevőket, kihívást jelentve az egységes felkészültség elérésében. A gyakorlatokat megelőző képzési fázis kritikus szerepet játszik abban, hogy a feladatokra delegáltak hatékonyan tudjanak részt venni ezeken az eseményeken. Az ezen szakaszt támogató erőforrásoknak intuitívaknak, hozzáférhetőknek és könnyen navigálhatóknak kell lenniük a kihívások kezeléséhez. Ezenkívül a katonai műveletek változó jellege – amelyet a növekvő multinacionális együttműködés és a műveleti összetettség jellemez – innovatív képzési megközelítéseket, gyors készségszerzést és alkalmazkodóképességet tesz szükségessé. Az Advanced Distributed Learning (ADL) – E-learning/online képzés – integrálása a többnemzeti gyakorlatokba kritikus lépést jelent ezen igények kielégítésében. Ez az esettanulmány arra összpontosít, hogy milyen formában valósult meg az ADL alkalmazása a Vigorous Warrior 2024 (VW24) nemzetközi katona-egészségügyi NATOgyakorlat során, amely esemény különlegessége az volt, hogy a Clean Care 2024 (CC24) vegyi, biológiai, radiológiai és nukleáris gyakorlattal közösen hajtották végre. Ezek a gyakorlatok először használtak eLearning platformot a képzés előtti követelmények elsajátítására, amely hasznos eszközként szolgált a katona-egészségügyi esemény végrehajtása során és után is. A Training Audience (kiképzendő állomány) és az Exercise Control (a gyakorlatot irányító állomány) számára kialakított online felület polgári és katonai résztvevők számára egyaránt elérhető volt. A cikkben a szerzők bemutatják az online képzés VW24/CC24-be történő hatékony beillesztésének legfontosabb tanulságait, és elemzik annak a gyakorlatokra kifejtett hatását. A tanulmány emellett kiemeli a tanuláselemzésből származó meglátásokat, beleértve az eLearning kurzusokból gyűjtött adatokat, amelyek bemutatják az ADL-ben rejlő lehetőségeket a készenlét fokozására, a képzés egyszerűsítésére és a tudásmegtartás támogatására összetett, többnemzeti összefüggéseken keresztül.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: education, eLearning, advanced distributed learning (ADL), joint military exercise, NATO, flexible learning = oktatás, eLearning, Advanced Distributed Learning (ADL), közös hadgyakorlat, NATO, rugalmas tanulás
Subjects: L Education / oktatás > LC Special aspects of education / speciális oktatási formák
U Military Science / hadtudomány > U1 Military Science (General) / hadtudomány általában
Depositing User: Dr. Gabriella Pogányné Rózsa
Date Deposited: 13 May 2025 11:44
Last Modified: 13 May 2025 11:44
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/218774

Actions (login required)

Edit Item Edit Item