Dékány, Éva Katalin (2025) A kutatói kiválóság értékelése : Jó gyakorlatok egy nemzetközi, fiatal kutatókat tömörítő szervezetben. EDUCATIO, 34 (1). pp. 70-83. ISSN 1216-3384
|
Text
article-p70.pdf - Published Version Available under License Creative Commons Attribution. Download (253kB) | Preview |
Abstract
Írásomban áttekintem a kutatói teljesítményértékelés reformjáról szólómegállapodás (Agreement on reforming research assessment, ARRA) irányelveit arravonatkozóan, hogy a kutatásértékelésben a minőségi szempontokat kell előtérbehelyezni, a mennyiségi mutatók pedig csak kiegészítő szerepben jelenjenek meg.Vázolom ezeknek az elveknek a jelentőségét a hazai kutatási környezetben, és egyesettanulmány formájában bemutatom a Global Young Academy (GYA) fiatal kutatókattömörítő szervezet példaértékű gyakorlatát arra vonatkozóan, hogy az elvekethogyan lehet átültetni a gyakorlatba mind a kiírások, mind a bírálók informálásakapcsán. Végül ajánlásokat fogalmazok meg arra nézve, hogy a GYA gyakorlatánakmely aspektusait lenne érdemes átemelni a hazai környezetbe a kutatásipályázatok értékelési folyamataiban.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | kutatói kiválóság; minőségi értékelés; CoARA; Global Young Academy |
Subjects: | L Education / oktatás > LB Theory and practice of education / oktatás elmélete és gyakorlata > LB2300 Higher Education / felsőoktatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 14 May 2025 07:59 |
Last Modified: | 14 May 2025 07:59 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/218822 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |