REAL

Így szoktuk elrontani az oktatási felméréseinket már a kérdésfeltevésnél

Bognár, László (2025) Így szoktuk elrontani az oktatási felméréseinket már a kérdésfeltevésnél. DUNAKAVICS, 13 (2). pp. 25-36. ISSN 2064-5007

[img]
Preview
Text
18630.pdf - Published Version

Download (286kB) | Preview

Abstract

A kérdőíves felmérések a felsőoktatás szívverései – legalábbis a mi számunkra, akik a statisztikától várjuk, hogy válaszoljon az élet minden nagy kérdésére. Igyekszem bemutatni, hogyan ronthatjuk el már az első lépéseknél a kutatási folyamatot, amikor a kérdéseinket megfogalmazzuk. Amikor nem nézzük meg, hogy a kérdéseink relevánsak-e, megbízhatóak-e, hogy a válaszok mérhetők-e, és gyermetegnek tartjuk az olyan módszereket, mint „face validity”, „content validity”, „pilot study”. Persze ezekre a vizsgálatokra tényleg csak akkor van szükség, ha feladjuk az eredmények fantáziadús értelmezhetőségének örömét, az új, soha nem látott tézisek felfedezésének katarzisát. Összeszedtem a leggyakoribb hibákat – és egy-két jótanácsot is adok.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: statisztika; pilot study; felsőoktatás; content validity; Megbízhatóság; Mérhetőség; face validity; relevancia;
Subjects: H Social Sciences / társadalomtudományok > HA Statistics / statisztika
H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás
SWORD Depositor: MTMT SWORD
Depositing User: MTMT SWORD
Date Deposited: 21 Jun 2025 12:26
Last Modified: 22 Jun 2025 06:25
URI: https://real.mtak.hu/id/eprint/220164

Actions (login required)

Edit Item Edit Item