Bognár, László (2025) Így szoktuk elrontani az oktatási felméréseinket már a kérdésfeltevésnél. DUNAKAVICS, 13 (2). pp. 25-36. ISSN 2064-5007
|
Text
18630.pdf - Published Version Download (286kB) | Preview |
Abstract
A kérdőíves felmérések a felsőoktatás szívverései – legalábbis a mi számunkra, akik a statisztikától várjuk, hogy válaszoljon az élet minden nagy kérdésére. Igyekszem bemutatni, hogyan ronthatjuk el már az első lépéseknél a kutatási folyamatot, amikor a kérdéseinket megfogalmazzuk. Amikor nem nézzük meg, hogy a kérdéseink relevánsak-e, megbízhatóak-e, hogy a válaszok mérhetők-e, és gyermetegnek tartjuk az olyan módszereket, mint „face validity”, „content validity”, „pilot study”. Persze ezekre a vizsgálatokra tényleg csak akkor van szükség, ha feladjuk az eredmények fantáziadús értelmezhetőségének örömét, az új, soha nem látott tézisek felfedezésének katarzisát. Összeszedtem a leggyakoribb hibákat – és egy-két jótanácsot is adok.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | statisztika; pilot study; felsőoktatás; content validity; Megbízhatóság; Mérhetőség; face validity; relevancia; |
Subjects: | H Social Sciences / társadalomtudományok > HA Statistics / statisztika H Social Sciences / társadalomtudományok > HM Sociology / társadalomkutatás |
SWORD Depositor: | MTMT SWORD |
Depositing User: | MTMT SWORD |
Date Deposited: | 21 Jun 2025 12:26 |
Last Modified: | 22 Jun 2025 06:25 |
URI: | https://real.mtak.hu/id/eprint/220164 |
Actions (login required)
![]() |
Edit Item |